Snowkar Skrevet Juli 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2013 Hei, Jeg har en VW polo 1.2, og den har i den siste tiden begynt å lage noen lyder. Jeg har ikke så mye peiling på bil, men har hørt med bekjente, og det er uenigheter om det er drivledd eller hjullager som foresaker lyden. Lyden kan forklares på følgende måte: Når jeg kommer opp i ca 40 km/t begynner det å lage en slags romlelyd når jeg kjører rett frem eller svinger til høyre. Når jeg svinger til venstre forsvinner lyden. Når farten begynner å overstige 70 km/t, høres det ut som jeg har et propell fly over meg. Mansjetten til drivleddet på venstre framhjul har fått en sprekk i seg, og det er planlagt å skifte denne. Men hva er det lyden kommer av? Er det drivledd eller hjullager som det er problemer med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2013 Hjullager. Jekk opp ett og ett hjul og snurr de rundt, da finner du fort ut hvilket det er :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2013 Enig med Jesper1201, lyden du hører er fra defekt hjullager. Rengjør og pakk opp igjen drivknuten så fort som mulig - med ny mansjett. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg