ingefosho Skrevet August 2, 2013 Rapporter Share Skrevet August 2, 2013 Godag alle audi elskere! Har nettop kjøpt inn en slik en Audi A6 2.5 TDI chiptuning tuning chip Men de måtte vite om hvor mange poler jeg hadde på kontakten før de kunne sende den ivei så jeg fikk min audi frelste onkel til og vise meg hvilken kontakt jeg skulle sjekke, og han pekte på den kontakten. http://i39.tinypic.com/2hqz395.jpg Tok opp den kontaken og fortalte at den hadde 8 poler og var rund, fikk melding tilbake om at den ikke skulle være rund og den kan da ikke brukes i tuning. http://i43.tinypic.com/21end76.jpg Ser jeg på feil kontakt eller er det noe med bilen som ikke er som det skal være? Setter pris på all hjelp :) Med vennligst Hilsen Inge Aasen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 2, 2013 Rapporter Share Skrevet August 2, 2013 For meg ser det ut som du er på feil kontakt. Du har ikke en sånn kontakt da? (Bilde under) audi elskere! Du er ingen Audi elsker om du kobler til en sånn boks ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 3, 2013 Rapporter Share Skrevet August 3, 2013 Du er ingen Audi elsker om du kobler til en sånn boks ;) Helt enig! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingefosho Skrevet August 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2013 Har sjekket litt neddi motorn men kanskje jeg ikke lette godt nok, skal sjekke igjen snarest Tkarlsen :-) Har jo ikke nevnt i noe setning at jeg er en audi elsker av den typen? Ingen kan nekte på at alle har kunne tenkt seg en litt kjappere bil? :-) Inge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 3, 2013 Rapporter Share Skrevet August 3, 2013 (endret) Ingen kan nekte på at alle har kunne tenkt seg en litt kjappere bil? :-) Nei, sant det. Men det finnes flere måter å gjøre det på. Chip boks er ikke den beste måten å få kjappere bil på. Men hadde samme tanke som deg jeg. Kjøpte meg samme DTK chip tuning boks, men etter en liten tur i sentrum koblet jeg av boksen og sendte den i retur. Ujevn effekt, mye sort røyk ved pådrag + jeg vet hvor skadelig en sånn boks er mot motoren Så den dagen jeg vil ha sterkere bil, mer hk og nm så leverer jeg den inn og får den reprogrammert riktig ;) Koster mer (dobbelt så mye ca), men det er verdt det. Da får du justert på alle verdiene, ikke bare faker noen signaler til ECU som gjør at den pumper mer drivstoff Endret August 3, 2013 av TKarlsen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingefosho Skrevet August 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2013 Takk for godt svar, har gjort litt research også de anbefaler heller en ny chip i styre enheten. Så kommer nok til og gjøre det om jeg skal ha litt mer krefter i min audi :-) Vet du om noen sider eller plasser i norge sommgjlr slikt? :-) Inge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 3, 2013 Rapporter Share Skrevet August 3, 2013 Disse driver med riktig type chip tuning om jeg leser riktig :P Velkommen til ES Tuning - Totalleverandr av chip og trimming til en rekke bilmodeller Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg