Gå til innhold

Hva forventer du av en styling og tuning forettning?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei!

Hva forventer dere av en styling og tuning foretning?

Hva er de viktigste egenskapene til en slik foretning?

Hvor viktig er lokasjonen på en slik foretning? Må den ligge midt i Oslo eller er folk villig til å kjøre en time eller to?

Hvilke produkter bør de føre? etc etc

Bare lurer litt på hva folk er tenker rundt dette. Da jeg har hørt at folk er missfornøyd med mange eksisterende levrandører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store lyse og fine lokaler med mye utstilling, ikke bare de grommeste delene til pynt for å vise hva som kan skaffes.

Detaljert webside med detaljerte bilder og forklaring på produktet som viser at de ansatte har peiling på hva dere driver med. Ikke bare en liste med kun navnet på produktet og samme bilde på samtlige.

Og synlige priser, både i butikk, på webside og i katalog, og gjerne lagerstatus eller eventuelt antatt dato når delene kommer i butikk og på web. Synes det er unødvendig å kontakte noen ansatte, og vente i evigheter for å få vite pris.

Lokasjonen burde være i nærheten av oslo området. Trenger ikke å være i sentrum, men en omkrets på en halvtimes tid rundt kanskje? Om folk er villig til å kjøre en time eller to er opp til hver enkelt. Jeg ville gjerne tatt en tur, men kanskje noen andre ikke hadde foretrukket det.

Hvis ikke det er mulig så sørg for skikkelige websider og gode priser på frakt slik at alle og enhver kan kjøpe fra dere. Få gjerne en avtale med DHL, Tollpost eller andre store fraktfirmaer.

Mange produkter er selvfølgelig et stort pluss. Gode avtaler med både styling og tuningfirmaer i utlandet. Trenger ikke å ha delene inne hele tiden, men vis alt som kan skaffes med pris og leveringstid. Ikke skriv "dette er bare et lite utvalg av hva vi kan skaffe, ring for mer info og pris".

Thomas

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de ordner ting sånn de sier det.

Og at de er litt spesialiserte. Og ikka bare selger ALT mulig.

Og at de faktisk har bakgrunner med det de driver med og er dyktige såklart.

Priser er såklart viktig, men setter kvalitet og service høyere enn prisen, det er alltid best i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg verdsetter med et skikkelig dele importør/leverandør må være at dem skal kunne levere til fastslått tid. Har dem leverandører som vanligvis er treige med å levere så bør dem ta hensyn til dette og ikke love i hytt og pine som de fleste av firmaene gjør!

Det er vel det viktigste for meg.

Jeg har faktisk opplevd å få feil ting. Og at firmaet jeg fikk tingene av ble sur på meg når jeg klaget på at jeg hadde ikke fått varen jeg bestilte.

Er ganske fint om man kan parkere utenfor og dem har verktøy til rådighet også. :)

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by killertox

Hei!

Hva forventer dere av en styling og tuning foretning?

Hva er de viktigste egenskapene til en slik foretning?

Hvor viktig er lokasjonen på en slik foretning? Må den ligge midt i Oslo eller er folk villig til å kjøre en time eller to?

Hvilke produkter bør de føre? etc etc

Bare lurer litt på hva folk er tenker rundt dette. Da jeg har hørt at folk er missfornøyd med mange eksisterende levrandører.

For og si det enkelt, jeg hadde kjørt hele skandinavia hvis jeg kunne kommet en plass og hentet det direkte og betalt på plassen å fått varen med meg. Isteden for og høre, ja det er notert, det er her en gang i slutten av neste uke (så hører du klangen "i slutten av neste uke" igjen og igjen og igjen)

Egentlig så driter jeg i hvem som driver/eier bare du kan få den eksakte varen fort som F.....

+ alt det som Rack, boXer og Mirus allerede har nevnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RaCk

Føre eller å ha på lager?

To vidt forskjellige ting

Styling er det jo veldig mangen som fører i dag. Men en butikk der man spesialiserer seg på tuning innenfor visse merker hadde vært genialt. Gjerne Honda. ;)

Er honda miljøet noe særlig stor her på østllandet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du starte firma nå og du har ikke helt peiling på hva du skal starte? hehe. :D Et firma som spesialiserer seg på Honda tuning er noe jeg savner her i Norge. Det kunne jeg gjerne hatt i nærheten. :)

Hvordan det er på Østlandet vet jeg ikke. Men her i kr.sand er det mye Honda. I Bergen også. :)

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror problemet til veldig mangen er at dem greier ikke å si ifra at dem ikke har tid til å levere til deg f.eks. Så tar dem imot bestillingen din og lover deg gull og grønne skoger neste uke. Så er den onde sirkelen i gang. Etter deg kommer gjerne nok en kunde som bestiller noe. Og dagen etter og dagen etter.

Dem biter over for mye rett og slett.

Hvis dem har dårlig erfaring med en leverandør så bør dem si ifra om det og evt prøve å finne en ny leverandør. Jeg måtte vente 10 måneder på motor delene jeg bestilte. Noe jeg frykter er ikke bare dem i Amerika sin feil.

EDIT : Også forventer jeg å få varene tilnærmet gratis. :D :D :D :peace:

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt det dere nevner om behandlingsmåter og hvordan ting skal være lagt opp etc. høres veldig bra ut..

Om man skal spesialisere seg på noe stort må ting ligge til rette med det mener jeg. For eks pr,dags dato finnes det mange styling imortører/bedrifter for japanske biler. Å når man sier japanske, blir det honda,toyotaosv.. dere vet..!:-)

Men her får man ikke styling for alle japanske bil modellene, noe har noe utvalg men andre sier dem ikke har noe til den bilen.

Jeg mener er man imortør av noe må man kunne tilby alt tjenesten innbærer.

Noe annet som hadde vært bra var at man fikk mange alternativ og stort utvalg innenfor det man er på jakt etter.

Og selvfølgelig det dere andre nevnte på de første innleggene har veldig stor betydening.

Klarer man det, har du forrettning.

Som eks se sharriff, han tjener som f.. Servicen er helt ok (ikke å klage på) men det som er konge er utvalget og prisene..

bil er livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god kundebehandling.

Helt enig.. Det er viktig at de ansatte er profesjonelle og selv om man skal bare titte, kjøpe seg et billig ratt eller deler til mange tusen er det viktig at de ansatte behandler alle kundene likt uansett hvor mye penger de skal bruke! Yter man bra service til alle er sjansen stor for at de foretrekker dere neste gang de skal kjøpe deler!

Det er vel nevnt, men det er viktig at alle produktene er på utstilling i butikken

- '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt
- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leveringstid er nok ein viktig del.

Leverandørane/importørane har nok ein del av skylda der, sjølv om det ofte er folk på butikkane si skyld også.

Stort utvalg som dei har inne og utstilt er heller ikkje å forakte, sjølv om det koster ein del for eigar å ha ting inne.

Styling til Golf er vel ikkje det vanskligaste å få solgt iom. at det er mange med golf.

Eit lite verksted slik at dere kan montere delane til bysossane kan dere tjene litt pengar på. Ikkje alle som likar det å bli skitten på fingrane sine.. :p (no offence people, but thats life.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider