Gå til innhold

Bomring, har ikke alternativ vei...

Ranger emnet

Tiller

Anbefalte innlegg

Jeg bor på Tjøme i Vestfold. (Øy utenfor Tønsberg)

For å kjøre inn på fastland må jeg kjøre over kanalbura i Tønsberg. Det er den eneste veien som er til fastland. Og her møter mann bomringen.

Det er ingen annen vei for oss som bor på Tjøme og Nøtterøy. (Øykommuner)

Er det ikke noen regel for at mann skal kunne ha en alternativ vei?

Hørte bare noe snakk om det på radioen her om dagen, men fikk ikke med meg alt.

Kanalbrua%20i%20Tonsberg.jpg

1204551561079_179.jpg

Alfa Romeo 159 SportWagon
Fiat 850 Sedan

Puch Maxi S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noen anne vei for oss på Karmøy heller når du krysser brua står faenskapen(bomringen) og venter på andre siden,her er det desuten 5 bomstasjoner på rekke og rad og tar betalt i begge retninger.

Alle bomstasjoner burde blitt revet ned av folket,leste her om dagen att dette skal være ett spleiselag mellom staten og bilistene,men bilistene står for 90% av rekninga det er da inkludert lønna til de som krever bompengene.

Leste også ein anne rapport der står det att afganistan,albania og ett par andre dårlig stelte land har dårligere vei enn oss,dette er jo heilt utrolig men de veiene er vel bygget med norske bistands penger.

Om de har lov har og ikke har noe alternativ vett eg ikke,men når de begynte med bompenger her plasserte de bomringen slik att man blir trukket uansett hvilken vei man kjører inn og ut av haugesund men i haugesund betaler man kun ein vei(på vei ut av sentrum)

På karmøy har vi noen alternativ på noen av bomringene men da blir det ein del lengre og kjøre.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook:

Fremskrittspartiet - FrP

Så dere TV2? Bilistene betaler 94 % av veibyggingen gjennom bompenger. Minner om at det er et parti i Norge som vil gjøre noe med dette..

Og Jens & Co lovet 50/50 finans mellom statskassa og billistene?

Endret av TKarlsen

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Tjøme i Vestfold. (Øy utenfor Tønsberg)

For å kjøre inn på fastland må jeg kjøre over kanalbura i Tønsberg. Det er den eneste veien som er til fastland. Og her møter mann bomringen.

Det er ingen annen vei for oss som bor på Tjøme og Nøtterøy. (Øykommuner)

Er det ikke noen regel for at mann skal kunne ha en alternativ vei?

Hørte bare noe snakk om det på radioen her om dagen, men fikk ikke med meg alt.

I iallefall ett annet land jeg har bodd i skal det alltid være et alternativ (ofte mye lenger / verre "gamleveien"), og i mangel på broer langs "riksvei" er det som regel / (alltid ?) gratis ferjer.

NAF mener at det "burde" finnes alternative veier til bomveier her i landet, kanskje NAF burde "kreve" det ???????????

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook:

Og Jens & Co lovet 50/50 finans mellom statskassa og billistene?

De rødgrønne har blitt tatt i løgn temmelig ofte så jeg er ikke overrasket.

Og de 50% som skulle tas fra statskassen - det er jo 'våre' penger det også ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her betaler vi sykkel og gangsti med bompengene og nå ser det ut som de har brukt opp alle bompengene allerede nesteår,men det ser ut som de har løsningen de bare øker pris for hver passering.

Ser att det er lover på hvordan bomringer skal fungere men det er bare og søke om fritak fra loven,er heilt utrolig hvordan de får det til.

Dette er moderne landeveisrøveri og ingenting annet,Håper det blir regjeringsbytte selv om eg har mine tvil på att det blir noen forandringer.

Ser jo att FRP er imot bompenger med "visse untak" selvsagt.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider