Gå til innhold

VW Passat 1,9TDI bakdør vil ikke åpne.

Ranger emnet

xxhyp0crisyxx

Anbefalte innlegg

Hei.

Nettopp registrert meg på forumet, og håper noen av dere har ett tips eller 2 ang. mitt problem.

Har en Passat 1,9TDI 2002 modell (3B6) hvor venstre dør ikke vil åpnes, hverken fra ut- eller innsiden.

Skrudde løs dørpanelet og sjekket mekanismen og alt sitter som det skal der, drar man i håndtaket på innsiden så beveger mekanismen seg, men ikke fra utsiden, og sentrallåsen gjør heller ikke noe. Alle andre dører fungerer helt fint.

Kan det være noe elektrisk? Har sjekket sikringer og koblinga ved fremdøren, men alt ser OK ut der.

Setter stor pris på tips og tricks :)

mvh, Tim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme på min.

Det som har skjedd er at det er bltt brud ledningene til sentrallåsen når den har stått stillngen tyverisikring.

Når du trykker 1 gang på låse knappen låses dørene på blen men da kan du åpne den fra nnsiden,trykker du 2ganger går den over tyverskring å da kan du ikke låse opp bilen innenfra..

Har ikke hatt tid å fikse min enda men det letteste er nok når du har panelet av å finne ledingene til sentrallåsen å koble strøm på dem så denlåser opp døren..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne den fremre venstre døra, og se mot B stolpe (mellom fremre og bakre dør). Der kan du finne en svart mansjett. Trekk mansjetten vekk fra B-stolpe, og så kan du se 2 kontakter. 1 for å låse døra, og den andre er for vindu.

Trekk de fra hverandre og bruk litt kontaktspray, og så sett kontaktene sammen igjen.

Det fungerte for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider