Gå til innhold

Skifte bremser bak Passat 3B 1998

Ranger emnet

Espenfe

Anbefalte innlegg

Hei. Har en passat 3B 1998 som jeg må skifte klosser og skive på bak høyre. Hvordan er det å skifte på bremser på en passat 3b? Har skiftet på en Golf 3 (1994-modell) tidligere, men tviler på at det er samme framgangsmåte.

Noen som har en DIY på dette, eller kan forklare framgangsmåte? Og kreves det lufting etter skifte av skive og klosser?

Lurer også på en ting, tidligere eier av bilen har skiftet bremser høyre fram selv, da jeg tok av kaliperen her, så hadde ikke bremseklossene den metallfjæra, er denne veldig viktig for optimal bremseeffekt?

MVH Espen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefales det vel og skifte begge sider når man bytter bremseskiver,har du byttet på golf3 så er ikke dette noe problem.

Du må skru calipter tilbake inn,der gjøres helst med spesialverktøy som koster 299 på biltema men ser noen bruker rørtang.

Du trenger ikke og lufte bremsene,Quattro73 her på forumet har guide til hvordan dette gjøres skal se om eg finner.

Om den eine siden har fjær og den andre ikke må du kjøpe nytt monteringsett,ikke alle klosser har fjær er forskjelige typer.

Vil sei att monteringsettet er ganske viktig og er jo med og holder klossene på plass.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjapt svar! På golfen brukte jeg en slik presse for å få inn stempelet igjen, skrudde ikke i det heletatt. Betyr dette at man må skru for å få inn stempelet igjen?

Denne du tenker på?

http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Bremsesystem/Bremsefriksjon/Bremseklosser/Bremsestempelverktoy-19287/

Endret av Espenfe
Lenke til kommentar
Del på andre sider