Gå til innhold

Mister motorkraft, ingen respons på gasspedal

Ranger emnet

kransekake

Anbefalte innlegg

Halloen godtfolk :)

Audi A4 Avant B5 (96)

Har skjedd sporadisk tidligere, men nå er det 4-5 ganger på hver tur. Korte og lange turer, blir ikke bedre med varm motor.

Det som skjer: Uavhengig av gir og fart, med gasspedal inne som vanlig. Så mister jeg motorkraft, og hører ikke noe spes lyder heller. Slepper opp gassen, gasser igjen uten respons. Etter en stund får jeg kontroll igjen.

Skjedde sist idag i 120 på motorveien, la meg inn til sia å seilte, slo ut giret, og fikk ikke gassen igang igjen. Etter 30sek (!) så slår den inn igjen, settern i gir å kjører videre.

Har skjedd over lang periode, flere fulle tanker i mellomtia. Jeg er nesten helt sikker på at turtallet holder seg stabilt gjennom detta! litt under 1000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok ta ein diagnose og se,eg har dette ein sjelden gang plutselig når eg kjører så er det som om gasspedalen ikke virker eller att signalene ikke når gasspjeldet hos meg pumper eg litt på gssen så kommer den.

Har du gsswire eller har du elektronisk gasspedal?.

Eg har elektronisk og har fått beskjed att dette kan være ECU,gasspedalen,gasspjeldet og/eller kontakt mellom disse komponentene.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar rainman! Tja, hvor ser jeg det da. Skulle tru jeg hadde wire men pga. av responsen (ingen) så kan det jo hende jeg har elektrisk.. Ser etter luftmengdemåler nå, eller skal jeg vente..? Og.. hvem av Diagnose boksene skal jeg kjøpe fra denne nettsia? :D

Cheap Car Diagnostic Cables & Connectors on Sale from Dealextreme - DX

http://dx.com/c/car-accessories-799/diagnostic-tools-equipment-713/code-readers-scan-tools-725

Stasjonsvogn: A4 Avant 8D5, B5

Motor: 1,6 100hk

Motorkode: AHL

Årsmodell: 1997

Drivstoff: Bensin

Drivende hjul: Framhjulsdrift

Endret av kransekake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta diagnose før du kjøper deler,om det er wire på gasspjeldet så har du wire om det bare er ein kontakt plug med flere ledninger har du eletrisk.

Ta imot tilbudet fra TKarlsen om du har mulighet,det er veldig fort gjort og ta diagnose.

Luftmengdemåleren sier noen du kan koble fra om bilen reagerer så virker måleren,åltså att bilen går dårligere uten luftmengdemåler koblet i.

Uansett best med diagnose da får du ett iallefal ein indikasjon på hva det kan være,eletriske problemer får du ikke altid feilkode på.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...