Gå til innhold

Første bilkjøp :)

Ranger emnet

JoaHanzen

Anbefalte innlegg

Hei, nå er det ikke så lenge igjen til jeg skal kjøpe min første bil, så hvis noen har noen forslag til biler, så hadde jeg blitt veldig takknemlig. Har sett på biler som Seat Leon og Honda Civic, har også sett på Opel Vectra og Opel Astra Bertone. Men jeg lurer på om disse bilene er dyre å forsikre... Hvis det er noen som kommer med forslag, så har jeg er noen få krav til bilen:

-Manuell giring

-Max 80-90 000kr

-Ikke eldre enn 1992

-Driftsikker

Takk for svar ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller vurdert en Honda accord, mye bedre å kjøre enn en civic. Kommer litt an på hva du er ute etter da. Skal du tenke fornuftig så er det nyest mulig, med lavest km.stand som teller. Uansett merke.

Og jeg kan jo selvfølgelig ikke komme unna å anbefale Ford Mondeo. Men obs, må være 2004 eller nyere. De tidligere hadde endel svakheter.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda Civic kan umulig bli feil - lett å bli glad i en Honda :)

Om du satser på en standard bil med 1.4 motor så er den billig å forsikre også

Finn en pen bil som er drøyt 10 år så koster den ikke noe særlig heller.

--

Har blitt forelsket i Honda Prelude ! Pene biler med sprek motor, men hvor mye koster de å forsikre ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste du kan gjøre er å sjekke selv, da det varierer utifra person, bosted og mange andre faktorer. Dette kan du sjekke på nettsidene til forsikringsselskapene.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste du kan gjøre er å sjekke selv, da det varierer utifra person, bosted og mange andre faktorer. Dette kan du sjekke på nettsidene til forsikringsselskapene.

Ehmm.. det var det ja.. Er under 18år skjønner du. :/ Hadde jeg vært 18, så hadde jeg sjekket det selv selvfølgelig :D Men lurte bare på om du visste om forsikring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider