Gå til innhold

Powerflex foringer, hvilke?

Ranger emnet

ZynThraX

Anbefalte innlegg

Jeg ser at alle skriver her at man bør absolutt gå for powerflex foringer, så det er ingen tvil om hva jeg da bør gå for.

Men det jeg lurer på, hvilke bør man skifte først? (jeg har ingen merkbar slitte foringer for øyeblikket) men tenkte å skifte litt etter litt uansett.

Kan vel ligge til at jeg ikke er veldig mekanisk av meg, kan fint skifte bremser og tilsvarende på bil selv, men mye mer enn dette kan jeg ikke :P

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk)

Tidligere hatt :

Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk)

VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk)

Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte te motoren hos QWT.no kom i dag blei sendt i går,qwt e billigeste i norge og pakken blei sendt med tollpost.Det er noe billigere på ebay og der er andre merker som polybush + noen andre merker,polybush selger komplette sett til heile bilen.

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 2 originale jekker, så jeg bare hevet bilen litt, sånn at jeg kom under. Fjernet plata under motoren. Satte jekk nr 3 inntil stab staget. Skrudde av festene som holder foringene på begge sider, så heiset jeg pent ned stabstaget. Byttet foringer (husk å smør powerflex foringene, ellers begynner de å knirke), jekket opp stabstaget. Skrudde inntil festene. Satte bilen på alle 4 hjula, så strammet jeg alt

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte te motoren hos QWT.no kom i dag blei sendt i går,qwt e billigeste i norge og pakken blei sendt med tollpost.Det er noe billigere på ebay og der er andre merker som polybush + noen andre som også,polybush selger komplette sett til heile bilen.

Aldri bruk powerflex foringer på motorfester ;) Stive foringer overfører viberasjoner lettere enn de originale som er litt mykere ;)

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta meg en tur innom QWT og sjekke hva de har.

Vet ikke om det bare er meg men jeg synes bil min er veldig vinglete. Virker som den er myk i alle kanter :P

(kan ligge til at jeg har originalt understell, men allikevel)

Kan det ha noe å si at jeg kjører på 225/50-17? Dette er vel ikke regnet som lavprofil? ser hvertfall ikke sånn ut. haha.

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk)

Tidligere hatt :

Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk)

VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk)

Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider