Gå til innhold

bytte av spiller i Audi

Ranger emnet

Darth83

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi A4 Avant -03 (1.8TQ) der står det den orginale Consert spilleren (1-DIN). Det jeg da lurer på er om det finnes en orginal spiller som passer der som har støtte for både DAB og USB/Minnekort eller i verste fall kun jack inngang? Om det ikke skulle eksistere noe sånt, da blir alternativet å sette inne en annen spiller (da med rammer og tilbehør som trengs), men hvordan blir det da med visningen av radiokanaler og slikt i instrumentpanelet over rattet?

takker for all hjelp!

Har:

-Audi A4 1.8T Quattro (B6 Avant)

-VW Golf GTi 1.8T (IV)

-VW Passat 2.0TDi (3C Variant)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det må en ramme til, disse er ikke så veldig kostbar og relativt enkel og sitte på plass.

Akkurat det med visningen i instrumentpanelet tror jeg det er verre med. Prøvde selv å finne ut av dette da jeg hadde min -02 B6, men fant ikke ut stort mer enn at dette ikke var mulig.

Snakket litt med en kar på radioservice også om dette og han mente da at jeg måtte ha en slags "boks" enhet som kunne sende videre dette signalet, men at det kommer nok til å koste mer enn det smaker.

NB: hvis du bytter din originale spiller med en ettermarkedsspiller så husk at du må ha en ekstra enhet som du koblet til spilleren så du sender signal bak til forsterkeren i bagasjerommmet (den som styrer bakdør høytalere og original sub), uten denne vil ikke disse spille i det hele tatt og du vil bare få lyd ut av front høytalerene dine.

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk)

Tidligere hatt :

Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk)

VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk)

Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar! =) ja, jeg regnet med at det måtte annen ramme til, siden de ikke har samme mål. Det blir uansett ikke kostet på så mye på denne bilen, siden dette er nr.2 bil. så da er ikke den visningen i instr.panelet det aller største problemet heller igrunn. Var mest nysgjerrig om det gikk an å få både i pose og sekk! :P

men den eneheten som du snakket om, som sender signal bak til forsterkern, holder det ikke med "remote"kabeln bak dit? Eller er det lydsignalet som faller bort med en uorginal spiller? Vet du hva den boksen heter?

Har:

-VW Golf GTi 1.8T (IV)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke finne akkurat den jeg kjøpte selv men det er noe lignende denne

Connects2 aktivadapter og ISO overgang CTSAD002 - Bilradiospesialisten - ISO-overganger / aktiv adaptere

Du finner den nok billigere på nett andre steder ;)

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk)

Tidligere hatt :

Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk)

VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk)

Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. kjøper aldri noe lenger noen steder uten å sjekke på ebay først! ;-) men jeg fant den her... Audi A3 A4 TT Steering Stalk Control Adaptor Lead CTSAD002 for Pioneer Stereo | eBay den er helt lik den du sendte link av først, på bildene ihvertfall, men her står det 2005--> mod. også er det for styring av stereo på ratt. Vet du om det fortsatt er samme dingsen? Bare at dem har spesifisert rattkontroll? Ser ikke at de nevner forsterker bak osv. Jeg trenger forøvrig ikke rattkontroll, siden jeg ikke har det :P

NB! dette er også med Pioneer Patch Lead, siden spilleren min er Pioneer :P

Har:

-VW Golf GTi 1.8T (IV)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting når man kjøper fra UK, så er moms lagt på så om du bestiller via eBay så risikerer du å betale UK moms og Norsk moms på hele greia på toppen av det igjen.

Så det jeg bruker å gjøre er å kontakte selger direkte og forklare at jeg bor utenfor EU og om han kan sende uten MVA.

Nå er jo ikke denne delen så dyr, men på større ting så kan det utgjøre en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider