TKarlsen Skrevet August 10, 2013 Rapporter Share Skrevet August 10, 2013 På f.eks ebay får man kjøpt sportsdempere. Det er da dempere som passer til "serie fjærer" og senkefjærer. Noen som har prøvd de demperne? Er det samme type dempere som f.eks finnes i senkesett? Og er det noen som har prøvd stivere dempere og originale fjærer på bilen sin? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 10, 2013 Rapporter Share Skrevet August 10, 2013 car-bock.de selger sport dempere til mange biler men vett ikke om de har til din så det må du sjekke selv,til min koster de 71€ for begge fremme og 64€ for begge bak så det er jo bra pris de er av merket ALKO. Frakten er 20€ for under 35kg det er med tollklareringsgebyr så du betaler MVA men ikke de andre gebyrene. Når du registrerer deg forsviner MVA så prisen du ser om du ikke er innloget er med 19% Mva til Tyskland. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2013 Skal sjekke ut siden. Sender demperne til onkel i sverige for å slippe toll til Norge :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 10, 2013 Rapporter Share Skrevet August 10, 2013 Sender du til sverige må du betale moms til Tyskland PGA eu reglene,eg har bestilt deler 3 ganger og er imponert over kvaliteten og frakt tiden eg bestilte mandag og hadde delene her torsdag og eg bor på vestlandet. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet August 10, 2013 Rapporter Share Skrevet August 10, 2013 Skal sjekke ut siden. Sender demperne til onkel i sverige for å slippe toll til Norge :) Det er ingen toll på bildeler til Norge Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 10, 2013 Rapporter Share Skrevet August 10, 2013 posten tar fortollingsgebyr på Mva 117kr for under 1000k og 227kr for over 1000kr,de fleste fraktselskaper har fortollingsgebyr. Kan være det hetter noe annet enn fortollingsgebyr :-) Er ikke toll men merverdiavgift på 25% på bildeler Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet August 10, 2013 Rapporter Share Skrevet August 10, 2013 Det heter forenklet fortollings gebyr hos posten, men det er bare et navn de har på den servicen dei yter ved import av ting, du kan betale mva på delene utenom posten, men er enklere for deg at posten gjør dette, da betaler du mva og frakt i en gang når du henter varene på postkontoret, så slipper du å betale mva, for så å sende kopi av kvitteringen til toll etaten før dei sender varene videre med posten, og så betale frakten når du henter varene Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2013 litt :offtopic nå Vil høre litt mer rundt det å kjøre med stive dempere mot originale fjærer :) Kan jeg forvente senka bil stivhet, men normal høyde? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg