Gå til innhold

Andrebil med plass til barneseter

Ranger emnet

Wooooopy

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter bil nummer to (konebil, pendlerbil), men er usikker på hva som passer der ute.

Kriterier:

År: 2004 - nyere

Pris: under 100.000, helst under 80.000.

Karosseri: 4/5 dørs, ellers likegyldig

Kmstand: helst under 200.000, men bilens stand er viktigere.

Innvendig MÅ det være plass til to bakovervendte barneseter i baksetene.

Komforten for forsetene er ikke ekstremt viktig utover at det må være mulig å føre den på en forsvarlig måte.

Skal sjeldent kjøres mer enn 10-15 minutter av gangen.

Bagasjeplass er ikke viktig.

Bilen bør være av grei kvalitet, og gjerne over snittet god rustbeskyttelse.

Har såvidt sett på Mazda 3/6, men har ikke sett på noen IRL med tanke på bakseteplass.

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på mondeo og de ser interessante ut, skal se om jeg finner noen i nærheten som tilfredsstiller kriteriene.

Jeg bør vel nevne at jeg ikke er noen mekaniker, og driftssikkerhet er viktigere enn fjonge finesser. Det er faktisk det viktigste når pris, årsmodell og plass er oppfylt.

Jeg trenger verken Xenon, 4x4, klima eller automat. Hestekrefter er heller ikke spesielt viktig, bilen skal benyttes til barnehage og jobb, som i stor grad foregår på E6 i kolonnekjøring.

Har sett på Skoda Superb som plassmessig ser helt perfekt ut, noen med erfaring med disse når de har gått 200-250.000km?

Hvordan er europeiske biler nå om dagen? Har tidligere hatt en Peugeot 405, 93-modell eller noe slikt, en Opel Astra 2002-modell og en Toytota Corolla 97-modell. Corollaen er nok den jeg har vært mest fornøyd med og jeg angrer faktisk litt på at jeg solgte den.

Peugeoten var stadig rammet av rare feil, mens Opelen ble krokanis. Så jeg har nok en liten fobi for europeiske biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Mondeo anbefaler jeg nyest mulig, med lavest mulig km.stand. Og manuelt gir. Du bør få en 2004 eller nyere til den prisen.

Mange fraråder bensin siden de KAN ha høyt oljeforbruk, men det er ikke verre enn å spørre om dette før du kjøper. Lyger selger, er det reklamasjonsgrunn. Og de begynner ikke plutselig å bruke olje, enten er det et problem fra bilen er ny, eller ikke i det hele tatt.

En annen kjent feil er løse spjeld i innsug(høres som en tikkelyd). Dette har jeg aldri sett på 2004 eller nyere, bare de eldre. Tror dette også ble forbedret da. Diesel er nok også et bra valg, kjenner ikke mye til disse.

Se også etter rust, spesielt i bunn av dører.

Jeg har hatt min i 3 år, kjørt 45000km og er fortsatt veldig fornøyd.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider