Gå til innhold

AC problemer Touran. Feilkode 00898

Ranger emnet


Bilkongen

Anbefalte innlegg

00898 - Ross-Tech Wiki

 

00898 - Control Circuit A/C Compressor

 

00898 - Control Circuit A/C Compressor: Open or Short to Plus

Possible Symptoms

Climate Control not working

Possible Causes

Fuse(s) faulty

Wiring and/or Connector(s) from/to Compressor Regulating Valve (N280) faulty

Compressor Regulating Valve (N280) faulty

Heating/Climate Control Module (J301) faulty

Possible Solutions

Check Fuse(s)

Check Wiring and/or Connector(s) from/to Compressor Regulating Valve (N280)

Check/Replace Compressor Regulating Valve (N280)

Check Measuring Value Blocks (MVB)

Perform Output Test

Check/Replace Heating/Climate Control Module (J301)

Special Notes

The Compressor Regulating Valve (N280) may not be available separately, in this case the entire Refrigerant Compressor needs to be replaced.

 

00898 - Control Circuit A/C Compressor: Short to Ground

Possible Symptoms

Climate Control not working

Possible Causes

Fuse(s) faulty

Wiring and/or Connector(s) from/to Compressor Regulating Valve (N280) faulty

Compressor Regulating Valve (N280) faulty

Heating/Climate Control Module (J301) faulty

Possible Solutions

Check Fuse(s)

Check Wiring and/or Connector(s) from/to Compressor Regulating Valve (N280)

Check/Replace Compressor Regulating Valve (N280)

Check Measuring Value Blocks (MVB)

Perform Output Test

Check/Replace Heating/Climate Control Module (J301)

Special Notes

The Compressor Regulating Valve (N280) may not be available separately, in this case the entire Refrigerant Compressor needs to be replaced.

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge feikoden så er det feil på kretsen som skal starte kompressoren. Det som må gjøres er og sjekke om det kommer 12 volt fram til kontakta i ac-agregatet. Om det er 12 volt der og kompressoren ikke slår inn så er clutchen på kompressoren deffekt og hele kompressoren må skiftes.

 

Reimhjulet på kompressoren er 2 delt. Den ytre delen går rundt hele tiden når bilen går. Når du skrur på ac-en så skal delen som sitter i midten av reimhjulet bli med rundt.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge feikoden så er det feil på kretsen som skal starte kompressoren. Det som må gjøres er og sjekke om det kommer 12 volt fram til kontakta i ac-agregatet. Om det er 12 volt der og kompressoren ikke slår inn så er clutchen på kompressoren deffekt og hele kompressoren må skiftes.

 

Reimhjulet på kompressoren er 2 delt. Den ytre delen går rundt hele tiden når bilen går. Når du skrur på ac-en så skal delen som sitter i midten av reimhjulet bli med rundt.

Lykke til med å måle 12v i kontakta til AC kompressoren. Det er ett pulsmodulert signal som må scoopes.

 

Med å lese av måleverdiblokker kan du se om clutchen slår inn/ut og om du har signal inn.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med å måle 12v i kontakta til AC kompressoren. Det er ett pulsmodulert signal som må scoopes.

 

Med å lese av måleverdiblokker kan du se om clutchen slår inn/ut og om du har signal inn.

Det er så lettvint ja. Nytter ikke med prøvelampe og multimeter lenger.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår