Gå til innhold

mye problem vw tdi system

Ranger emnet


Eirik Skoglund

Anbefalte innlegg

lurer på kvalit på dei ,synes det er vel mye gremlings på vw tdi system.er snart over på japansk disel bil av eldre sort som går og ikke stadig komme rmed feil melding og nød modus.er helt grei bil så lenge dei går og funker.har selv kjørt nissan patrol som rusla nesten en mil uten store problem.smerte grensa over mye tid man skal bruke på å feil søke og skru er snart nåd.:adolf:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes at det er noe som kommer å går og er slitsomt å ikke komme seg på jobb uten å med seg data,og det virker som det kommer og går men å finne det er helvte ,bilen er godt å kjøre men er slitsomt å stå skru halve dagen ,er en av dei få caddy som ikke er opp rusta å herja så bilen er fin ,men det å finne feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som ein kjedelig situasjon,problemmer som kommer og går er ofte vanskelige og finne ut av.

Siden du har data med deg rekner eg med att det er for og ta diagnose,i såfall får du da forskjelige koder eller samme feilkoder og hvilke koder er det?

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ECU kan ryke ja men det kan møller finne ut rimelig kjapt,problemmet med feil som kommer og går er att det kan koste da feilen må oppstå før de kan feilsøke.

Ser det er mange og alvorlige koder som kommer hos deg,på min var lambdasonden gåen og da fekk eg masse andre feilkoder som EGR og MAP sensoren så kodene trenger ikke altid og bety att alle komponentene er gåen men att de er følgekoder som er forårsaket av ein feil.

Er som sagt ikke noe diesel mekaniker,har skrudd på ein mopedbil med 400cc diesel men det er noe heilt annet enn ny bil med masse sensorer og ECU.

Lykke til

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har søkt mye og lest en del på tdiclub.com ,leser en del har problem med rele 109 da det problem med div ,vw kom med et nytt rele som var bedre farge grå som tåler mer varme ,det gir strøm til div også ecu me mer og med blinkende glød ,kan det være div om man skifter master pumpe gir det også feil kode som på virker div ,men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier du ikke noe om årsmodell. Men det 109 releet er stort sett et problem på eldre utgaver. Foreslår at du får lest ut feilkoder på den i stedet for og bare spekulere i hva som kan være galt. Legg gjerne ut feilkodene her.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P1563/005475 - Quantity Adjuster (N146): Lower Limit Reached. Må bli på norsk: Mengdereguleringsventil nedre grense nådd.

P1163 Fuel Temp.Sensor Circ. Open/Short to. Drivstoff-temp sensor, åpent krets.

P0101/000257 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal. Luftmassemåler. Feil signal

/P1550/005456 - Boost Pressure Control Valve (N75): Control Deviation. Tyrbotrykksventil N75

 

Noe sier meg at du kan ha deffekte vakumslanger. Kan også være styreenhet siden det er såpass mange kritiske feil. Det som må gjøres først er og se på verdiene på bilen, om disse stemmer.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår