jokkedumpapp Skrevet August 13, 2013 Rapporter Share Skrevet August 13, 2013 Hei har en amarok som jeg kjøpte for litt siden og i ettertid funnet ut av at den ikke har noen form for hjelpevarmer/kjørevarmer, er det noe billigere alternativ enn webasto? eller er det en mangel fra forhandler, ettersom bilen tydlighvis er en importbil og jeg ikke ble informert om dette da jeg kjøpte bilen? er webasto orginal utstyr i fra vag? mye spørsmål men mye forvirring. håper å komme i havn med dette på billigst mulig måte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 13, 2013 Rapporter Share Skrevet August 13, 2013 Nyere biler har nå et varmelement som går på strøm i stedet for Eber/webasto. Du bør høre med møller om det er slik på din bil. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Germanlook Skrevet August 13, 2013 Rapporter Share Skrevet August 13, 2013 Se i serviceheftet ditt i kodeoversikten: (Hvit innlimt klistrelapp med masse koder, bilens chassisnummer etc) Finner du en kode som er 9M0, da er det ingen tillegsvarmer der, mao det kan bli kaldt til vinteren. Finner du en kode som er 9M5, da er det tillegsvarmer der, enten en webasto kjørevarmer eller elektrisk som varmer opp luften som blåses inn i kupeen. Har du kode 9M0 så er egentlig den eneste gode løsningen å ettermontere en komplett løsning fra Webasto. Siter Proud member of: Der Volkswagen Schnellfahrers http://dvs.skynetblogs.be -73 1303RS -13 Polo WRC edition -15 Octavia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet August 13, 2013 Rapporter Share Skrevet August 13, 2013 Alle Amarok kjøpt nye i Norge kom med Webasto kjørevarmer. Tror ikke det kan velges bort heller. Stor sjangs for at det er en importbil da om du ikke finner webasto'en i motorrommet. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet August 15, 2013 Rapporter Share Skrevet August 15, 2013 Alle Amarok kjøpt nye i Norge kom med Webasto kjørevarmer. Tror ikke det kan velges bort heller. Stor sjangs for at det er en importbil da om du ikke finner webasto'en i motorrommet. Amarok'en min sleit med å holde varmen med webasto så er nok ikke noe moro uten.... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 15, 2013 Rapporter Share Skrevet August 15, 2013 Hoho, glad jeg ikke kjøpte Amarok da, D-Max'en har ikke noe problem selv i 15-20 minus uten ekstravarmer :D Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet August 16, 2013 Rapporter Share Skrevet August 16, 2013 Hoho, glad jeg ikke kjøpte Amarok da, D-Max'en har ikke noe problem selv i 15-20 minus uten ekstravarmer :D Jeg har bytta til Hilux. Ferdig med Amarok. Hadde ikke tid til alle verkstedbesøkene, lol Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 16, 2013 Rapporter Share Skrevet August 16, 2013 Jeg har bytta til Hilux. Ferdig med Amarok. Hadde ikke tid til alle verkstedbesøkene, lol Har dessverre hørt mye negativt om Amarok, både på forum rundt om kring og av bekjente. Hilux og D-Max var de eneste alternativene når jeg skulle kjøpe bil :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet August 16, 2013 Rapporter Share Skrevet August 16, 2013 Vi har en Hilux 3l artictruck som firma bil den er det aldri noe trøbbel med, Så skulle jeg ha kjøpt noe nyere 4wd så hadde det blitt noe lignende.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkedumpapp Skrevet August 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2013 Nyere biler har nå et varmelement som går på strøm i stedet for Eber/webasto. Du bør høre med møller om det er slik på din bil. Albjerkbil nyttekjøretøy sa at det istedefor webasto varmer så var det en elektrisk varmer så det går nok bra nå, har vært borti disse før og de varmer bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 22, 2013 Rapporter Share Skrevet August 22, 2013 Disse er litt mer stabile ja. Er og svindyrt og holde en eber/webasto i orden. Har kjørevarmer i min egen bil og har akkurat kosta på den 3500 kr. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkedumpapp Skrevet August 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2013 Disse er litt mer stabile ja. Er og svindyrt og holde en eber/webasto i orden. Har kjørevarmer i min egen bil og har akkurat kosta på den 3500 kr. Ja disse kan jo bare gå noen 1000 timer før de skal veldikeholdes som jeg forsto på webasto sine sider? Men får håpe det at denne elektriske kjørevarmeren fungerer like bra som på Passaten jeg hadde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg