Heltgrønn Skrevet August 13, 2013 Rapporter Share Skrevet August 13, 2013 Er det noen flittige folk som kan hjelpe meg å skifte registerreim i Bergen? Som nicket mitt sier, så er jeg helt grønn på dette og ingen som har sagt til meg at den må skiftes etter så og så mangen km. Ifølge service heftet, ble den skiftet i 2003, da var bilen gått 93.000 km. Nå er bilen gått litt over 200.000 km. Jeg har nettop hatt bilen på eu kontroll, måtte ut med 8000kr. Og nå blir jeg student, så er helt Fucker økonomisk. Så ville prøve ut her før jeg begir meg ut på bil verksteder. (Vet ikke om jeg har postet riktig sted btw) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 13, 2013 Rapporter Share Skrevet August 13, 2013 Hvist registereima er skiftet for 10år siden er det 5år lenger enn anbefalt du har også kjørt nesten 10 000km lenger enn byteintervalet. Eg bor desvere ett godt stykke fra bergen,men vil anbefale deg og ikke kjøre bilen før du har byttet ryker reima blr det veldig dyrt så om du må kjøre kjør minst mulig. Du nevner heller ikke hvilken bil og hva mor som er i bilen også årsmodel på bilen hjelper. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heltgrønn Skrevet August 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2013 Haha, ja jeg vet nå ikke. Ingen har lært meg det der, så har aldri vist det før nå. Så man skal skifte hver 5 år og hver 100.000 km? Jeg har Honda Accord 1997 modell. Motor som er i bilen aner jeg ikke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 13, 2013 Rapporter Share Skrevet August 13, 2013 5år eller 100.000km :) Spørs hva du treffer først Om du går inn på mekonomen.no og slår inn skiltnr ditt får du type bil, motor osv Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heltgrønn Skrevet August 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2013 1,8i Er det det du mener? Har du kontakter i Bergen da? :)) Kompisene mine har fått litt kjeft siden de ikke har informert meg om dette :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heltgrønn Skrevet August 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2013 Men finnes det er sted å ringe for å undersøke om når den sist ble skiftet eller må jeg stole på service hefte? Han jeg kjøpte bilen av husker ikke om han har skiftet den og han husker ikke når han kjøpte den. Så vet ikke om den er blitt skiftet etter 2003 eller hva.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jägermeister Skrevet August 13, 2013 Rapporter Share Skrevet August 13, 2013 (endret) Har en '99 Accord 2.0 og ifølge servicemanualen må reima byttes om 120 000km eller 8 år... Fikk forresten byttet den i februar (det er faktisk to remmer som skal skiftes), verksteder i Oslo ville ha 7000 - 10000 kr bare for arbeid. Hørte med flere verksteder i Sverige (autoriserte av Honda), de ville ha ca 4500-5000 SEK for arbeid. Er ganske mye arbeid å skifte remmer på disse motorene og siden jeg manglet plass og verktøy, hadde jeg ikke lyst til å gjøre det selv... Til slutt fant jeg en fyr (gjennom slektninger) som driver et lite verksted nær Drammen, tok ca 5 timer og jeg betalte kun 1500kr, hehe. Anbefaler å kjøpe delene selv og kjøpe kun arbeid av verksted. Jeg bruker selv kun OEM deler, Skotvedt ville ha 1000kr for den originale vannpumpen, kjøpte den for 50 USD i USA... Endret August 13, 2013 av Jägermeister Siter Kvalitetsdeler til de fleste bilmerker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heltgrønn Skrevet August 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2013 Men vil verksted ta imot privat kjøpte deler og ta betalt for kun utført arbeid? Så jeg må bytte to remmer og vannpumpe? Herregud! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jägermeister Skrevet August 13, 2013 Rapporter Share Skrevet August 13, 2013 (endret) Noen verksteder ville ikke ta imot privat kjøpte deler (Skotvedt og Snapdrive). Du må bytte reg reim og balanse reim men det er anbefalt å bytte vannpumpe og strammere/løpehjul (2stk) også. Endret August 13, 2013 av Jägermeister Siter Kvalitetsdeler til de fleste bilmerker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg