Gå til innhold

bytte tenningslås a4 b5

Ranger emnet


Gusern

Anbefalte innlegg

Er usikker på hvordan man bytter den men du må fjerne dekslene under rattet de som tenningslåsen går gjennom,låsesylinderen skal være lik på 1.8 og 1.6.

Når du fjerner dekslene må du ta ut kontakten som står i da vil du se hvordan den er festet på de eg har skiftet har det vært popnagler som man borer ut og sånn får løs låsen du kan sette i skrue istedet for popnagel men er like greit og sette i ny nagel om den har det fra før.

Popnagler og tang får du evt billig på biltema,er som sagt usikker på hvordan det er på din bil men det er ingen stor kunst og bytte den.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les denne,er dette lik din bil?

Link:DIY: B5 A4 - Ignition Switch Replacement

Denne er til golf4 og viser hvordan du får løs selve cylinderen,den skal være nesten identisk sånn som eg forstod det.

Link:http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4764815-DIY-Replacing-Ignition-Lock-Cylinder

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den skal være lik, men vi har ikke samme problem så jeg er usikker på om dette hjalp meg stort. Det som er mitt problem er at bilen dauer med en gang den har starta.

Jeg må starte den alt i fra 1-15 ganger, kommer ann på humøret. Startsperrelampa lyser når jeg starter den hver gang, så jeg lurer på om det er den ytterste delen, der hvor nøkkelen sitter som må byttes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er det bare dårlig kontakt mellom den ytterste delen og boksen den går til,sjekk først den ytterste delen og dens loddinger.

Har samme problemet på min golf4 men det er veldig sporadisk når det skjer,det er ett veldig kjent problem på denne typen startsperre.

Om ikke det er dårlig kontakt og kontakttspray ikke virker hadde eg prøvd og bytte mottakeren til startsperren(Ytterste delen)

Du trenger ikke og matche nøklene på ny når du bare bytter mottakeren.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står på denne:VWVortex.com - DIY: Replacing Ignition Lock Cylinder

Det virker ut som han tar og setter tenningen på on og så tar ein ledning i mellom for og få ut men det ser ut som heile låsen følger med.

Rekner med du vil se om det går an og selve senderen av men det ser ikke sånn ut.

Ser du spør om 1.6 passer på 1.8L,har du begge er det vel bare og bytte heile over.

[ATTACH]40171[/ATTACH]

Det første du bør gjøre er og sjekke ledningen att det ikke er brudd,den ligger utsatt til og er sårbar om du har justerbart ratt.

post-68654-13804855227159_thumb.jpg

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår