Gå til innhold

Sliping av nøkkel til MK IV

Ranger emnet

atxbyea

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte en golf for et par år siden hvor det virker som sylinderen har vært byttet på av en eller annen grunn.

Fikk med to nøkler til bilen, en vanlig nøkkel med transponder (som kan starte bilen) og en flipnøkkel med sender (flipnøkkel fungerer ikke i tenning, men låser opp \ igjen bilen ved å trykke på knappene.

Det jeg lurer på er om det er noen som vet om sjapper \ folk i Oslo-området som har blanks \ sliper blanks til flipkey ?

Mistenker at nøkkelen er kodet rett til bilen, men hvis ikke skal jeg alltids klare å omprogrammere nøkkelen etterpå siden SKC står i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bytte om transponder chipen til flip nøkkelen og skjærer du av den nøkkelen som ikke har flip og tilpasser den sånn att den passer i flip nøkkel.

Har selv gjort om vanlig nøkkel om til flip nøkkel,det krever litt tilpassing men er fult mulig,kan ta bilde av min kan også se om eg finner guide meiner og ha sett ein guide om dette på ett av de utenlandske golf4 forumene,transponder chippen vipper du bare ut av den vanlige nøkkelen setter den i flip nøkkelen og har ein dråpe kontaktlim nedi hullet transponderen skal i.

Hvor står SKC i vognkortet ditt,eg fekk ikke med den til min fint om den hadde stått i vognkortet.

Forsto ikke heilt dette med flip nøkkelen,passer den tenningslåsen men så stopper bilen etter 2-3sek eller passer den ikke i det heile.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hvordan du setter inn transponder chip på flip nøkkel er også hvorda du tar den fra hverandre og i sammen,men det er kun flip nøkkel og ikke den vanlige.

Link:VWVortex.com - DIY: Switchblade Switcheroo

Desverre er linken øydelagt til den tråden om hvordan du lager ein vanlig nøkkel om til og passe i flip nøkkel,men skal se om eg finner ein annen.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider