Gå til innhold

Merunderlig lyd i motor!

Ranger emnet


danieljensen

Anbefalte innlegg

Hei, i morges når jeg skulle starte min audi a4 1.8 b5 så hørte jeg en liten dunkelyd i motoren, tenkte ikke så mye over det men når jeg kom frem på jobb (ca 5 mil) så var lyden klart mye høyere! høres nesten ut som jeg kjører på fri eksos! så jeg sjekka eksosen men den var helt fin, da sjekket jeg olja og den var også fin uten noe metallspon.. og ett par dager senere uten noe kjøring så tenkte jeg at jeg skulle starte den, da virka det som servoen har blitt dårlig siden jeg ikke kan svinge uten at bilen dør ut..

 

Så nå trenger jeg litt hjelp fra noen bilkyndige her som kanskje vet hva som kan være problemet.. siden jeg er lærling så er ikke verksted ett alternativ.

 

Takker for svar på forhånd"

 

Høres litt ut som dette:

Endret av danieljensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når fikk den sist ny olje? Disse motorene tetter seg fort om du ikke passer på og følge opp oljeskift med skikkelig olje. Tett oljesil, tett oljerør inn på turbo o.l vil være følgende og du kan ende opp med rådebank. På den videoen så hørtes det ut som ulyd i kjedet som sitter bak på kammene, denne har en egen strammer.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N�r fikk den sist ny olje? Disse motorene tetter seg fort om du ikke passer p� og f�lge opp oljeskift med skikkelig olje. Tett oljesil, tett oljer�r inn p� turbo o.l vil v�re f�lgende og du kan ende opp med r�debank. P� den videoen s� h�rtes det ut som ulyd i kjedet som sitter bak p� kammene, denne har en egen strammer.

 

 

Hm, burde jeg kanskje proeve flushe hele motoren og putte i ny og god kvalitetsolje da?

 

Og den strammeren, er det en stor jobb aa sjekke og eventuelt fikse? Tror ogsaa servopumpa er rimlig ferdig, servoolja er bek svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør få sjekket oljetrykket ditt. Det som du kanskje må gjøre og burde gjøre er og rense oljesila. Slakk i kamkjedet er vanlig feil etter en del km så, om det er helt sikkert at det er det som er deffekt så må det skiftes ut.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du finne ut om motoren din har nok oljetrykk. Så ta det derfra.

Den er en ganske stor jobb da du må av med registerreim og mulig at du må fram med fronten. Om du ikke har litt erfaring rundt dette så vil jeg ikke anbefale deg og gjøre det alene. Nå er det ikke 110% sikkert at det er ulyd fra kamkjedet, men det er en kjent feil som kommer etterhvert.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår