kao Skrevet April 8, 2004 Rapporter Share Skrevet April 8, 2004 er det 95 eller 98 bensin en golf gti 16v skal ha ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 8, 2004 Rapporter Share Skrevet April 8, 2004 den burde vel gå på 98, står det i instruksjonsboka mi, gjelder 8v i den ,men regner med at det ikke er noe forskjell på 8v\16v. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insomnia Skrevet April 8, 2004 Rapporter Share Skrevet April 8, 2004 95 Blyfri på min GTI 16v... står vertfall det på lappen i bensinlokket mitt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet April 8, 2004 Rapporter Share Skrevet April 8, 2004 Golfen sluker det han får har jeg fått bekreftet. Utenom Diesel ofc. Men bruk 95 Blyfri.holder i massevis..billigere er det også. Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet April 8, 2004 Rapporter Share Skrevet April 8, 2004 hmmz.. får dere virkelig 16v'n til å gå rent og fint på 95?? min oppførte seg som en rabiat fyllsjuk høne med kronisk influensahoste når den fikk 95,, hørtes ut som noen satt å spikra spiker igjennom blokka mi også foresten.. heh Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cheron Skrevet April 8, 2004 Rapporter Share Skrevet April 8, 2004 Og jeg er blitt trua med å bli fratatt nøkla til 16V'n min om jeg våger å fylle 95, av Chris :D Så tar det som et signal om at kjerra går best på 98 :) Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 8, 2004 Rapporter Share Skrevet April 8, 2004 Du kan kjøre en 16v på 95 men da må du justere tenninga etter det. ellers får du tenningsbank. Du mister faktisk også 5 - 7 hk på en sånn motor når du fyller 95. Bruk 98! Da går den best Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet April 8, 2004 Rapporter Share Skrevet April 8, 2004 jeg fikk ihvertfall tenningsbank.. men nå har jeg en mistanke om at noe rart var gjort med den motoren.. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet April 8, 2004 Rapporter Share Skrevet April 8, 2004 Originally posted by Helios jeg fikk ihvertfall tenningsbank.. men nå har jeg en mistanke om at noe rart var gjort med den motoren.. kanskje tenninga var helt på rævtur.. for mye fortenning gir bare tull og rabalder på 95 oktan. å skru frem tenninga er vel et velbrukt "tuning"-triks på disse motorene :) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet April 8, 2004 Rapporter Share Skrevet April 8, 2004 Alle biler som enten skal ha 95 eller 98 kan kjøre 95 og 98. Eneste forskjellen på de to er at 98 inneholder forskjellige rensemidler, men som sagt tidligere må tenning stilles på. Jeg kjører 95 på min 1,6 8v og en gang i blant fyller jeg 98 for å ikke få ettertenning. hehe :D Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kao Skrevet April 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 hvor mye skal jeg stille tenningen ? yter den mere ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
metz Skrevet April 9, 2004 Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 bruker 95 på 1.8i 8v.. er det dumt ? Siter BESTOFVW http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet April 9, 2004 Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 Originally posted by Precious Alle biler som enten skal ha 95 eller 98 kan kjøre 95 og 98. Eneste forskjellen på de to er at 98 inneholder forskjellige rensemidler, men som sagt tidligere må tenning stilles på. Jeg kjører 95 på min 1,6 8v og en gang i blant fyller jeg 98 for å ikke få ettertenning. hehe :D forskjellen på 95 og 98 oktan er OKTANtallet. til høyere oktantall til fortere selvantenner bensinen, såkalt detonasjon. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kao Skrevet April 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 Originally posted by projektRUST kanskje tenninga var helt på rævtur.. for mye fortenning gir bare tull og rabalder på 95 oktan. å skru frem tenninga er vel et velbrukt "tuning"-triks på disse motorene :) yter motorn mere når man får tidligere tenning ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg