Gå til innhold

Edit: Lugger og stopper akselerasjon ved 4000omdr/min. Normal under 4000omdr

Ranger emnet


Aalsen

Anbefalte innlegg

Edit: 2

 

Da har jeg fått en liten fremgang! (B230K Pierburg)

Bytta toppen til forgasseren. La byttetoppen i et lampeoljebad, som dekket nesten halve gasseren når den lå på siden Etter fem minutter tørket jeg der jeg kom til med dasspapir og slang den på motoren. I starten gikk den dårlig på tomgang, daua av og til de første fem minuttene, men etter det fikk den normal tomgang igjen.

 

, jeg testet den under akselerasjon et par ganger utenfor her, i 2 og 3 gir. Rett over 4000 omdr/min lugger den og stopper akselerasjonen. Jeg holdt pedalen i bånn mens turtelleren gradvis sank uten å lugge. Slapp jeg pedalen til et visst punkt startet akselerasjonen igjen, eller ble stabil.

Det samme skjedde i 3 gir. Under 4000 omdr går det greit.

Den døde ikke!! Bare stoppet akselerasjonen. Det virker derfor som at den ikke får nok bensin. Bensinfilter og plugger er byttet.

 

Noen som har idéer?

 

Gjorde forresten en halvhjertet innsats på å måle flottøravstanden, hvis det er flottør det heter (den lille tomme tanken som flyter i gasseren). K-gasseren har to stykker, en på hver side. Mener de flyter på maksgrensa av det Haynes boka sier, altså at nålene stenger så tidlig som er "lovlig". Holdt toppen opp ned slik at tankene hvilte på fjæra på nålene. På ene siden skal den være 27-29mm, Mener den var 28-29-30ish. På andre siden skal den være 29-31mm. Mener den var 30-31-32ish :p

 

 

Edit 1

 

Gjelder en Volvo 740 med Pierburg 2B7 forgasser med automatisk choke.

 

Bilen går helt fint, og starter alltid uten problemer, til den plutselig begynner å lugge litt før den dør. Under lugging er det null gassrespons. Av og til dør den med en gang, men når den dør, venter jeg bare et par minutter, så starter den og jeg kan kjøre videre. Da er symptomet borte en stund før den dauer igjen.

 

Mellom Lillestrøm/Oslo og Elverum daua den fire ganger.

 

Det startet med at den begynte å lugge lett etter noen sekunder ved bånn gass for noen dager siden. Nå dauer den etter en liten stund selv om jeg kjører på lavt turtall med lite gass i femte gir.

 

 

 

Har byttet luftfilter, bensinfilter og plugger. Ingen endring. Er kun mekanisk pumpe på denne, på motoren.

 

 

 

 

Noen som har noen som helst tips?

Endret av Aalsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår