Gå til innhold

Kjøpe meg Phoenix gold xs2500?

Ranger emnet


Espen Solheim

Anbefalte innlegg

Nei har ikke bestemt meg for subwoofer men det blir noe lite og billigt med ein liten kasse,helst noe som er ferdigt bygget men eg kan også bygge kasse selv da eg har tilgang til stor sag.

Det viktigeste er liten kasse,har sett litt på denne:Ground Zero GZTW 20TX 8" 200W RMS 2x2 ohm - Eikens Bilstereo

Fant også denne:http://www.xtremecar.no/kicker-comps-10-1x4-ohm.html?

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke vanskeligere enn å bre sjekke at tallene passer. Har du subber til 400W RMS totalt og forsterkeren gir 600W så vil det klippe og subbene vil fort nok bli sprengt som dem sier. Kjøper du produkter fra kjente merker så får du det du betaler for uten å måtte stille spørsmål om kvaliteten på produktet. Forresten så driver ikke forsterkeren noen ting, det gjør spilleren. Forsterkeren bare forsterker antall ganger. Antall ganger er ett tall som ikke betyr noe i disse sammenhengene, men den forsterker altså med Wattage. Effekten som kommer ut av forsterkeren kan ikke endres så derfor må tallene samsvare med hverandre, som sagt. Hva er budsjettet ditt? Kanskje jeg hjelpe deg å finne noen gode kombinasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får den phoenix gold forsterkeren for noen hundrelapper så blir nok noe som passer til den men eg har ingen info om den forsterkeren,så tenkte eg og bruke under 1000kr på subwoofer.

Har ein pioneer spiller er ikke cd på den men har to rca utganger meiner disse er 3volt,pioneer spileren driver kompsettene nå men eg har ein ground zero GHZA4150x som egentlig skal drive kompsettene men har ikke fått montert den enda.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke vanskeligere enn å bre sjekke at tallene passer. Har du subber til 400W RMS totalt og forsterkeren gir 600W så vil det klippe og subbene vil fort nok bli sprengt som dem sier. Kjøper du produkter fra kjente merker så får du det du betaler for uten å måtte stille spørsmål om kvaliteten på produktet. Forresten så driver ikke forsterkeren noen ting, det gjør spilleren. Forsterkeren bare forsterker antall ganger. Antall ganger er ett tall som ikke betyr noe i disse sammenhengene, men den forsterker altså med Wattage. Effekten som kommer ut av forsterkeren kan ikke endres så derfor må tallene samsvare med hverandre, som sagt. Hva er budsjettet ditt? Kanskje jeg hjelpe deg å finne noen gode kombinasjoner.

 

Har du suber som har oppgitt 400w rms totalt, så går det helt fint å bruke en forsterker som yter 600w rms, det er hvis forsterkeren yter UNDER 400w rms at den kan klippe signalet hvis den presses for hardt. Så har man suber på totalt 400w rms, så bør man ha en forsterker på minst 400w rms ved den aktuelle impedansen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår