Gå til innhold

Tåkelys Fremme Audi A4 B5 -95

Ranger emnet

ToGgA-141

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har nå kjøpt meg grøftelys og lednings nett på biltema til min audi. men ble tipset om att der ligger sikkert klart ledningsnett til grøftelys fremme på disse bilene. så jeg sjekket opp og bak lokke som er til venstre for knappen for tåkelysbak så er der ledning ( antar det er til tåkelys fremme?) når jeg følger den kommer jeg til sikringsboksen men ikke noe lenger. er det noen som har formening på om dette går videre ut mot fronten?

jeg har 2 ledninger på hver front lykt som ikke er i bruk ( henger der bare å dingler) men nå er ikke dette originale lykter jeg har på bilen. har Angel eyes av noe slag. men las meg frem på ett eller anna forum om att det kunne være videre til tåkelys. men der er ikke strøm.

er det noen her ute som har noe formening eller anelse på hvor de evt ledningene er henne? hvor dem ligger? å er disse ledningene på frontlykta til tåkelys sann egentlig? jeg kan ikke skryte på meg å ha så veldig mye peiling på sant så setter stor pris på alle hjelpende svar jeg for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originale lykter til A4 har 2 kontakter. Ene til pærene inni lykta og andre til høyde justeringsmotoren. Så den løse kontakta som er ved lykta er kanskje til høyde justeringsmotoren

Jeg kan ikke huske å se noen form for ledninger til grøftelys på en prefacelift Audi A4 da den ikke kom med grøftelys. Grøftelysene kom ikke før på faceliften i 99-01

Så du må nok legge opp kabler til grøftelysa selv

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det er bare ledningsnette til høydejusteringa jeg har funne da sidnav tåkelysbryteren til bak med andre ord.. hmm..

der står på oversikten på sikringene att det er Tåkelys/tåkelys bak på samme sikring.. men dette er vell en sikringsboks/system som går igjen på de aller fleste audiene.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På prefacelift kunne man få med tåkelys som ekstrautstyr.

Tåkelysene var da i hovedlykten, med bryter i dashbordet.

Jeg har prefacelift, så tok bare og koblet meg inn på ledningene som ligger i pølsa som går inn på lykten, og vips, lys ble det :)

Tenkte på de der nede jeg :) Men om det ligger ledig kabel i pølsa som går til hovedlyktene er det jo ingen sak :)

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså.. er en Audi A4 B5 -95 Sedan en Prefacelift..? eller tolker jeg feil?

Wiki:

Audi A4 ble solgt for første gang i 1995. Den modellen som kom da har B5 karosseriet. I 1998 ble det litt forandringer. Audi-merket på framskjermene var fjernet og interiøret fikk en liten ansiktsløftning. Seint i 1999 kom Audi A4 facelift-modellen. Den har andre støtfangere og interiøret ble forandra igjen. Den har også nye lykter. Denne modellen ble også levert med tåkelys, noe som ellers bare de amerikanske modellene ble levert med.

Så Audi A4 B5 kom i 95, og var til 01. Preface lift utgavene er de som ble gitt ut mellom 95 og 99, og 99-01 modellene er såkalte facelift utgaver. Din er en pre facelift

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiki:

Så Audi A4 B5 kom i 95, og var til 01. Preface lift utgavene er de som ble gitt ut mellom 95 og 99, og 99-01 modellene er såkalte facelift utgaver. Din er en pre facelift

Legg merke til at i 1998 ble det litt forandringer, altså er det denne modellen som er prefacelift (95-97 er ikke facelift). Og i 1999 kom facelift utgaven.

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider