Gå til innhold

Kjøp av bil fra min sønns Arbeidsgive

Ranger emnet

Terjeschau

Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte en Vw Transporter av arbeidsgivern til sønnen min, er riktig nok for han, men uansett.

Kjøpte bilen for vrakpant av arbeidsgiveren hans og fikk både kontrakt på at den var solgt til meg, med hva den koster osv Og Vognkort del 2.

Bilen var ikke i stand, så derfor kjøpte jeg den for vrakpanten. For å fikse den selv og bruke den på privaten. Så vi har ikke omregistrert den enda, så den står på firma til sønnen.

Har vel stått på gården her i 2 mnd nå. Men for 1 mnd siden, sto bilen plutselig på plassen her med full fyr i motorrommet.

Så hadde sønnen min fortalt til sjefen at bilen hadde tatt fyr osv, jævla idioten. Så han hadde fortsatt ikke sagt opp forsikringen på Bilen.

Derfor lurer jeg på går det faktisk ann for han og ta tilbake en bil han allerede har solgt, selvom han har forsikring på den ?

Han har riktignok ikke trekkt sønnen min i lønn som sønnen ba han om å gjøre. Men vi har kontrakt på at bilen er kjøpt for så og så mye og at den ikke er hans lenger, pluss vognkort del 2. Det er ikke levert til biltilsynet enda, men alikevel, bilen er vel min selvom den ikke er omregistrert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel bare å levere salgsmeldinga da.

Dette hørtes ut som ett sammensurium uten like.

Salgsmelding ikke levert, ikke trukket i lønn som avtalt for bilen, forsikring ikke sagt opp(får ikke sagt opp forsikring før den er omregistrert), Bilen tar fyr og sjefen vil ha den igjen.

Såsant du ikke har lagt mye penger i bilen som du tror du får igjen for nå, så tror jeg det letteste er å la bilen bli hentet.

Er det verdt for sønnen din å bli uvenner med sjefen for dette?

Men uansett så kan du jo bare passe på at salgsmelding er datert rett og levere den i skranken på trafikkstasjonen.

Da er du registrert eier på bilen, og forsikringa gir nok blanke siden bilen har skiftet eier.

Sjefen blir nok muggen, men det er ikke mitt problem.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider