KolsGolf Skrevet August 23, 2013 Rapporter Share Skrevet August 23, 2013 Hallois! Vel, nå holder jeg på med å pusse opp Golfen min (MK2, 1992), og må derfor lakke en del. I bagasjerommet finner man en merkelapp der fargekoden for bilen står. I mitt tilfelle er fargekoden L90E Alpinweiss. Fattig og nevenyttig som jeg er, bruker jeg spraybokser fra Biltema. Utbedringslakk Volkswagen / Audi - Biltema Guiden over foreslår farge 36-7309. Denne fargen er hakket for hvit! Jeg trenger en bittelitt gulere lakk. Har noen erfaring med Biltemas lakker, med tanke på farge, eller forslag til hvilken farge som likner mer på L90E? Jeg ser helst at forslagene innbefatter lakker fra Biltema, da jeg må få kjøpt det i mårra og bli ferdig innen søndag. Det her er bare siste finish'en!=) Takker for alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 23, 2013 Rapporter Share Skrevet August 23, 2013 Dra innom bilxtra og kjøp der,den er noelunde lik heilt lik får du aldri den til og bli men motip som bilxtra selger funker bra. Eg har selv prøvd biltema og den likner ikke i det hele tatt Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 24, 2013 Rapporter Share Skrevet August 24, 2013 altså.. om du trur biltema og alle de andre "ferdig" boksene på noen måte skal matche den originale "gulnede" hvitfargen så tar du nok skremmende feil :) til og med de som blander treffer aldri hundre prosent uansett Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KolsGolf Skrevet August 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2013 altså.. om du trur biltema og alle de andre "ferdig" boksene på noen måte skal matche den originale "gulnede" hvitfargen så tar du nok skremmende feil :) til og med de som blander treffer aldri hundre prosent uansett Jeg skjønner jo at ferdigbokser aldri vil treffe helt, men det finnes antakeligvis en farge og en produsent som vil være MEST lik ikke sant, og det er dét jeg spør om her. Nå snakka jeg akkurat med Mekonomen, og der sa selgeren at den fargen de selger er Alpinweiss. Jeg aner ikke om de gjør som Biltema, at de har en farge som er mest lik, eller om det faktisk er riktig, men skal nå ta en tur seinere. Blir også å ringe BilXtra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 24, 2013 Rapporter Share Skrevet August 24, 2013 Eg har brukt motip på 3-4 biler i forskjelige farger og er velldig fornøyd med den,biltema er ikke lik det kunne like gjerne vært ein heilt annen farge. Om du tar med bilen eller ein liten bit av fargen pleier de og ha ett fargekart med motip sine farger sånn att du kan dobbeltsjekke att det blir likt. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg