Gå til innhold

bensinforbruk golf 1,8 (forgasser)

Ranger emnet

sigurdog

Anbefalte innlegg

kjører -83 golf cab med uorginal 1,8 forgassermotor, motor ca -83-85? Er ikke riktig sikker på hva slags motor det er, men etter det jeg kan skjønne skal det være 90hk. Den har et, etter min mening grovt bensinforbruk: har vært oppe i 1,8 liter på mila i vinter med mye småkjøring (ikke tuktet dog):). I tillegg kjennes det det ikke ut som motoren har de 90 hestene sine i behold. Er jeg ute å kjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Jeg har en 1,8l forgassermotor,87mod,og jeg målte bensinforbruket for ca 2uker siden,kjørte et stykke nord,og der var jeg i en uke.. På langkjøring bruker jeg ganske akkurat 0,6 på mila,mens jeg på bykjøring/blanda kjøring bruker ca 1,1...

Forbruket gikk ned litt da jeg fikk satt på effektanlegget,men jeg er ikke sikkert på om det er normalt hos alle??

Hva mener du med at det noen gang virker som om den ikke yter sine 90 hk? Drar dårlig?

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golfing

Min bruker rett i underkant av 1.0 liter på mila ved langkjørig. Har du justert tenningen på din da eller????

-----------------------------------------------------------------------------

Alt er justert tipper jeg! Forgasseren er overhalt, og tenninga er finjustert av VAG verksted,noe er nytt og noe er forbedret!

Billig bil å ha dette vertfall!

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider