Quattro73 Skrevet August 30, 2013 Rapporter Share Skrevet August 30, 2013 Ja, du må ha ny toppakning og nye strekkbolter. Topp og blokk må være fettfrie nå alt monteres sammen og strekkboltene må tightes i mønster, samt i flere steg (40Nm, 60 Nm, 180° + 180°). Aller helst burde du plane toppen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet August 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2013 har bestilt toppakning og nye strekkbolter nå :) ja i haynes boka står mønster og hvor hardt de skal strammes. håper ikke jeg må plane, fikk tips å ta en sag opp ned og bruke søkeblad. skulle visst ikke være mer enn 0,05mm skjevhet. lurt og bruke samme register reima ? den er bare gått 17-18000km. Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 30, 2013 Rapporter Share Skrevet August 30, 2013 Planing er alltid en fordel, ikke minst dersom toppakningen er røket. Når strekkboltene er tightet i mønster til 40 Nm så løsne en og en i mønster og tighte på nytt til 40 Nm. Registerreima kan brukes på nytt ja. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet August 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2013 Okei, pakningen var gått av imellom sylinder 1 og 2. regner da med det er det som er problemet. står 40 så 80 Nm å etter det 180grader i haynes ;) Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet September 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2013 hvordan vet jeg at ventilen er ferdig slipt? og hvordan vet jeg at den nye tettningen sitter? tok kopp over tettingen og presset den på men kjente ikke noe klikk, men fast sitter den iallfall Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 4, 2013 Rapporter Share Skrevet September 4, 2013 Aller helst må du vakuummåle for å sjeke om ventilen tetter skikkelig, verksteder som vet hva de driver med har utstyr til slikt. Ventiltetningen bankes ned på styringen, du hører med en gang når den er helt nedpå. Jeg bruker en pipe over tetningen når jeg monterer de, da med en slik størrelse at den kun griper mot metallkanten rundt tetningen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet September 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2013 flotters, sikkert fått de helt nedpå :) innsugsventilen på nr1 var selve gummien på tetningen sprukket, allså den lå løs. kan jo og forklare litt av oljeforbruket jeg hadde. så med ny toppakning og bolter i tillegg håper jeg den tikker som klokka igjen , og takker for hjelp så langt :) Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet September 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2013 der går bilen som klokka igjen, takk for hjelp :) Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet August 3, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2014 bruker samme tråden som tidligere. Sliter litt med servoen på Jetta'n for tiden, kan ikke svinge når bilen står i ro på asfalt og sliter litt når jeg ''krabbe'' kjører i 1gir. prøver jeg svinge når bilen står i ro stanger det i rattet mens det kommer en rar lyd fra servo systemet. Hva kan årsaken være? beholderen er full av servo olje så det er ikke lekkasje kan det være så enkelt at reima er slitt? eller mulig pumpen er dårlig? tips mottas :) Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 4, 2014 Rapporter Share Skrevet August 4, 2014 Sjekk hvertfall det enkleste og billigste først, om reima er slakk og slurer. På den annen side bør man ikke bevege så mye på rattet når bilen står i ro, ei heller holde rattet helt i ytterstilling (full sving). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg