Gå til innhold

Defekt vindusvisker bak

Ranger emnet

Håvar

Anbefalte innlegg

I dag tok viskeren sitt siste (halve) drag så når står den midt på bakruta, ganske irriterende. Den har fusket en god stund, men det har kun vært når den går "normalt". Som regel har den lugget på returveien slik at den stoppet et par ganger på vei over ruta igjen.

Ved spyling av ruta har den aldri fusket ila de påfølgende 4-5 gangene viskeren går frem og tilbake.

Motoren har noen ganger gått litt tungt/tregt første sveip, men det har som regel vært etter lang tid uten bruk.

Jeg tok av panelet og målte spenningen og den var ok. Det er en 4 pins plugg som kobles til viskermotoren, så jeg regner med at to av de er signalkabler. Fikk ingen utslag da jeg prøvde å måle disse to når jeg prøvde å skru viskeren av og på.

Mistenker at releet er gått, sitter dette i selve hendelen eller er det gjemt et annet sted?

Noen som har hatt samme problem eller støtter mistanken min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok motoren din som er gåen. Du hadde ikke målt spenning der hvis releet var gåent.

Det er veldig vanlig at disse motorene ryker, de går jo i saltsørpe hele vinterhalvåret.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bytte min,det er ett typisk problem da røret til spyleren går rett gjenom motor og begynner og lekke inn i motoren.

Kjøpte ny motor fra Tyskland kostet 62€ for ny motor og 150kr i frakt det var med tollklareringsgebyret til posten.

Eg bestilte her motoren kom på 5dager:Wischermotor Heckwischer VW Golf IV Bora Kombi SEAT Leon (1M) SKODA O

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av min motor,eg gjorde den ren og smørte inn med gris men spylerrøret knakk så eg måtte bestille ny i tilegg var mekanismen så sliten att det var bare og kjøpe ny motor.

Edit:

Du kan også høre med jægermeister her på forumet han ordner billige deler fra Tysklan og har veldig gode priser.

[ATTACH]40271[/ATTACH]

[ATTACH]40272[/ATTACH]

post-68654-13804855233251_thumb.jpg

post-68654-13804855233304_thumb.jpg

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider