Gå til innhold

grøftelys slår seg av samtidig som fjernlys slås på etter xenon montering

Ranger emnet

christer2208

Anbefalte innlegg

hei.

har en 98 a4. monterte 35w xenon i grøftelys, og 55w i nær og fjernlys.

etter dette så slår grøftelysene seg av når jeg tenner fjernlysene, og slås på igjen når fjernlys slukkes.

hva er grunnen til dette? var ikke sånn med halogenpærer.

samtidig så lyser fjernlysindikatoren svakt når fjernlys er slukket.. detta skal vistnok være pæresjekk på disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper på at det blir for stort spenningsfall til å tenne alle tre lysa, og håper virkelig at du ikke får det til. Det er en grunn til at ingen lyktefabrikanter, bilfabrikanter eller noen som har litt mellom øra, har levert xenon-tåkelys.

Akkurat nå det gjelder xenon i tåkalys, da er jeg krass, det blender uansett, det vil ha funksjon som ett lavt justert fjernlys, og å stille det enda lavere, vil det blende vel så mye.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xenon-settene trekker mindre strøm enn det som er originalt, så spenningsfallet er ikke for stort.

jeg har alri blitt blenda av xenon-grøftelys, er verre med xenon i hovedlys, men da gjelder det biler som kommer med det originalt også!

Sant, men startstrømmen på HID er mye større enn med halogen ;) Uten å påstå sikkert mener jeg ettermontert xenon i tåkelys er forbudt.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan som ett eksempel nevne at på scania R-serie, kan man koble på 4x 70W halogenlamper på dne orginale tusemeterkretsen i solskjermen uten trøbbel, men mer enn 2x 35W Xenon, da blir det trøbbel med å fyre lampene.

Jeg som yrkessjåfør, med langt over 100000 km i året på veien, mener at xenon i tåkelys alltid er sjenerende, under noen lysforhold selvfølgelig ikke, men stortsett så er de det.

Jeg har møtt noen slike, og på våt mørk vei kan det vel hende det dukker opp noen luminator xenon i trynet på slike, men de greier aldri å ta hintet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider