oj_knut Skrevet August 26, 2013 Rapporter Share Skrevet August 26, 2013 Etter vask har jeg fått et merkelig problem. Alle dørlåsene virker og dører lar seg låse og åpne fra utsiden, men ingen av dørene lar seg åpne innenifra. Jeg må allså, lukke opp vinduet, stoppe bilen, lukke opp døra (gjellder alle dører) utenifra, slå på tenning lukke vindu og så låse bilen. Alt fungerer fra utsiden. Det som er det merkeligeste er jo at dette er likt på alle dører..... Bilen er 08 zafira diesel, automat med keyless. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 26, 2013 Rapporter Share Skrevet August 26, 2013 Merkelig at det skal skje etter en vask for dette går på en wire mellom håndtaket og låsekasse. Er det noe motstand i dørhåndtakene da? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oj_knut Skrevet August 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2013 Etter vask har jeg fått et merkelig problem.Alle dørlåsene virker og dører lar seg låse og åpne fra utsiden, men ingen av dørene lar seg åpne innenifra. Jeg må allså, lukke opp vinduet, stoppe bilen, lukke opp døra (gjellder alle dører) utenifra, slå på tenning lukke vindu og så låse bilen. Alt fungerer fra utsiden. Det som er det merkeligeste er jo at dette er likt på alle dører..... Bilen er 08 zafira diesel, automat med keyless. Nei ingen motstand, det som kanskje er enda merkeligere er at jeg må slå av bilen før jeg kan bruke det utvending håndtaket for å åpne døra. Går biler virker ingen håndtak (låst eller ikke) (alle dører) (ute eller inne). Stopper jeg bilen virker alle håndtak ute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 26, 2013 Rapporter Share Skrevet August 26, 2013 Høres jo veldig merkelig ut av alle 4 låsekassene har tatt kvelden. Dette er et skudd i blinde men mulig det er noe slags ekstra lås som har blitt aktivert. Prøvd og låse bilen 2 ganger med knappen også låst opp igjen? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oj_knut Skrevet August 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2013 Ja har nok det. Hører låsene "slå" når jeg betjener låsene, og alt høres normalt ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 26, 2013 Rapporter Share Skrevet August 26, 2013 Du har sikkert en knapp inni bilen du kan låse opp og igjen dørene med, prøvd og betjene denne flere ganger? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oj_knut Skrevet August 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2013 Ja, helt det samme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 26, 2013 Rapporter Share Skrevet August 26, 2013 Da er jeg tom for ideer :P Få tatt diagnose på den, kan lese ut feilkoder på sentrallåsen og evt se om det ligger noe feil der. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oj_knut Skrevet August 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2013 Ikke kommet så langt, men det sier ikke fra noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 26, 2013 Rapporter Share Skrevet August 26, 2013 Mulig det har kommet vann inn i styreenheten for sentrallås eller noe sånt. Har søkt en del på google nå, men finner ingen som har samme problemet på alle dørene, bare på ei og ei dør. Du vil ikke få opp noe feillampe om det ligger en feilkode på sentrallåsen. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oj_knut Skrevet August 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2013 Ja er vel noe sånn jeg tenker også. Prøve å finne ut hvor den sitter å kanskje prøve en annen. Og lese ut koder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg