Gå til innhold

Motor stopper 230f

Ranger emnet

Hansrb

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som kan hjelpe meg?

Motoren stopper av og til (oftere og oftere nå) når den er varm og jeg har kjørt en stund. Gjerne når jeg bremser opp og den da går på tomgang (har automatgir). Lamda-lampen begynner også å lyse. Tror det også er ulyd fra eksosen. Synes også det er mindre kraft i motoren i det siste. Syntes også den går litt ujevnt når den er kald og på tomgang. Bilen er veldig bra vedlikehold og pent kjørt. Den har gått 260 000 km.

Er det noen som kan anbefale verksted/ mekaniker som er flink med 240 Oslo - Drammen? Jeg har dessverre bare dårlig erfaring med Volvo/ Isberg/ Bilia.

Takk! Mvh Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er ikke jeg no ekspert på f motorene. men det kan hende det rett og slett er en vacuum slange som det er ett lite hull i.. er det ett lite hull i en av disse kan den gå ujevnt. kjøp deg startgass og sprut litt på vacuum slangene. hvis motoren øker i turtall når du sprayer på en vacuum slange er det lekkasje i den. og får dermed falsk luft :) kan mistenke att det er vacuum slangen som går ut fra bremsekraft forsterkeren. er det hull i denne pleier bilen og stoppe ved bremsing, og kan gå ujevnt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nja. Har mer trua på at det er bensinpumpe releet. Har byttet på min egen. oppførte seg akkurat som du beskriver. Når den får stått litt og releet får kjøla seg ned så starter den igjen. Er loddinga i releet som begynner og slippe når det blir varmt. Hvis du ikke vil bytte, så går det ann og demontere det, og lodde opp punktene. Ganske fort gjort igrunn.

Volvo 244 (1977) prosjekt/førstegangsbil

Volvo L3314(valp/felt) 1964 modell.

Volvo 244 (1990) Vinterbil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider