Gå til innhold

Audi 100 Avant 1992 2.0e Godkjenne justerbart senkesett

Ranger emnet

Akram

Anbefalte innlegg

Hei,

starter montering av KW justerbart senkesett og biltilsynet skal ha papirer på at lasteventilen er justert etter senk for å godkjenne(i tillegg til målebrev fra 4hjuls kontroll og tuv papirer), hvor ligger lasteventilen og hvordan skal jeg justere denne for 40mm senk?

Endret av Akram
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lastventilen sitter montert rett foran bakakselen på venstre side av bilen, med en fjær inn på selve baksvingen. De krever dokumentasjon på at denne er justert, du må derfor gjøre dette på et verksted - som kan dokumentere ;)

1141979.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Nå er senken montert foran sammen med nye lager og foringer i hele forstillingen;), vært i kontakt med noen verksteder, og hvis jeg justerer lasteventilen selv kan jeg få jobben kontrollert og dokumentert på det ene, et annet mener jeg må på Møller for å få det gjort, fått beskjed om at det er å strekke fjæra tilsvarende senken, stemmer det?, ellers så jeg trenger en guide på hvordan dette gjøres hvis noen sitter på det:)

Endret av Akram
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nå er senken montert foran sammen med nye lager og foringer i hele forstillingen;), vært i kontakt med noen verksteder, og hvis jeg justerer lasteventilen selv kan jeg få jobben kontrollert og dokumentert på det ene, et annet mener jeg må på Møller for å få det gjort, fått beskjed om at det er å strekke fjæra tilsvarende senken, stemmer det?, ellers så jeg trenger en guide på hvordan dette gjøres hvis noen sitter på det:)

Lite respons her inne for tiden, er vel endel som har godkjent senka c4er?, uansett på senk over 40mm løsner du skruen til fjæra til lasteventilen og skyver den helt frem mot bilens front før du strammer til og la et verksted dokumentere det. Eller la verkstedet stille det og dokumentere det, forskjellig praksis mellom verksteder. Poenget er å ha dok på justert lasteventil når du kommer på biltilsynet;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider