NostraD Skrevet August 27, 2013 Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 Har en 1984 Audi 80 1.8 forgasser (DS) med 4-trinnskasse og ønsker å skifte til 5-trinnskasse for bedre drivstofforbruk spes. på langkjøring. Hva slags girkasse burde jeg se etter for best utveksling som er tilnærmet bolt-on? Kan jeg f.eks. bruke en 5-trinnskasse fra B3/B4 diesel? Takker for alle svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 28, 2013 Rapporter Share Skrevet August 28, 2013 Alle girkasser fra B3 og B4 passer, også de fra diesel. Anbefaler 5-trinns fra bensinmotor - som også kommer med forskjellige utvekslinger. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NostraD Skrevet August 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2013 Alle girkasser fra B3 og B4 passer, også de fra diesel. Anbefaler 5-trinns fra bensinmotor - som også kommer med forskjellige utvekslinger. Så 5-trinnskasse fra bensin er å foretrekke, men hva slags girkasser vil matche min motor best med tanke på langkjøring? Er det noen spesifikke girkassekoder jeg burde være på utkikk etter eller bare kasser fra biler med større motor enn min? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg