TKarlsen Skrevet August 29, 2013 Rapporter Share Skrevet August 29, 2013 Hva er det som må godkjennes da man skal senke en bil? Jeg har hørt/lest at det er senkesett med dempere som må godkjennes. Stemmer det? Og senkefjærer trenger man ikke å få inn i vognkortet Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwperformance Skrevet August 29, 2013 Rapporter Share Skrevet August 29, 2013 Alt som senker skal inn det er ikje demperene som senker bilen det er fjørene Siter 04-Passat 3bg 97-Golf mk3 stv 09-Scirocco 1,4tsi 93-polo db drag 99-lupo'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 29, 2013 Rapporter Share Skrevet August 29, 2013 Det må inn i vognkortet, og for å få det til må senkesettet være tuvgodkjent(du må ha papirene), og det må tas en 4hjuls-kontroll etter senking. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2013 (endret) Vet det er fjærene som bestemmer høyden på bilen. Men jeg har hørt at senkefjærer ikke trenger å godkjennes. Derfor jeg måtte spørre Så alt som ikke er originalt må godkjennes og inn i vognkortet? Endret August 29, 2013 av TKarlsen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 29, 2013 Rapporter Share Skrevet August 29, 2013 Senkefjører må godkjennes, forutsetter TÜV papirer. Du må ha papirer på utført 4-hjulskontroll og lyktejustering. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2013 Ja, vet om 4hjulskontroll og lyskontroll + TUV papirer. Spørsmålet var kun om senkefjærer også måtte godkjennes. Har hørt så mye rart/forskjellig rundt det. Men en annen ting da. Bilen min.... / Audi A6 C5 ble jo også levert med sportsfjærer/sports understell originalt fra fabrikk. Går de fjærene under originale, eller blir dette også en godkjenningssak pga de ikke tilhører akuratt min bil? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwperformance Skrevet August 30, 2013 Rapporter Share Skrevet August 30, 2013 Orginalt er orginal men kjøper du kunn fjører fra fek jamex med tuv papirer må dette skrives inn i vognkortet om du gidder det da :) Siter 04-Passat 3bg 97-Golf mk3 stv 09-Scirocco 1,4tsi 93-polo db drag 99-lupo'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2013 Ja, spørsmålet er om jeg gidder :) Blir nok til at jeg kjøper noen senkefjærer. Lyst på de som kun senker 20/20. Vil ha en bil som ser litt lavere ut, men ikke senka (grise lav) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwperformance Skrevet August 30, 2013 Rapporter Share Skrevet August 30, 2013 Går nokk greit det så lenge det ikje lyyser røde/blå/gule fjører inn under der evt på ein eu godkjenning :) pleid å lakke dem svart eg å sause det inn med tectyl etterpå , har funket fint det Siter 04-Passat 3bg 97-Golf mk3 stv 09-Scirocco 1,4tsi 93-polo db drag 99-lupo'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2013 ja, var det jeg satt å tenkte på nå. Sånne senkesett har jo "alltid" skrikende farge. Så om jeg får tak i pen senk, kun fjærer og lakkerer de sorte så vil det jo se originalt ut. Og om de begynner å krangle med meg på teknisk så sier jeg at bilen har originalt sportsunderstell. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet August 31, 2013 Rapporter Share Skrevet August 31, 2013 Hvorfor ikke bare få det inn i vognkortet? Sparer deg og eventuelt ny eier av bilen hvis du selger den for mye bry hvis det blir oppdaget. Og husk at kontrollørene ikke er så dumme,får de en mistanke så er det bare og måle. Og på en eu kontroll hjelper det ikke hva du sier du må dokumentere det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2013 (endret) Joda, er vel ikke værre enn å få alt godkjent. Da må jeg isåfall bytte både indre og ytre endeledd. Sånn at de blir justerbare ;) Endret August 31, 2013 av TKarlsen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 31, 2013 Rapporter Share Skrevet August 31, 2013 Joda, er vel ikke værre enn å få alt godkjent. Da må jeg isåfall bytte både indre og ytre endeledd. Sånn at de blir justerbare ;) Hæ? Alle endeledd er justerbare mht. spissing. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet August 31, 2013 Rapporter Share Skrevet August 31, 2013 De er sikkert rustet fast. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2013 Ja, alt sitter. Rustet fast. Hatt bilen på verksted og de sa at de måtte byttes for å kunne justeres. Alt må jo ikke byttes, men da man først roter oppi der så kan man jo like greit bytte både indre og ytre. Kostet 250kr stk på nettet så jeg, så totalt 1000kr for alle 4 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.