Gå til innhold

Godkjenning av senk

Ranger emnet

TKarlsen

Anbefalte innlegg

Det må inn i vognkortet, og for å få det til må senkesettet være tuvgodkjent(du må ha papirene), og det må tas en 4hjuls-kontroll etter senking.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet om 4hjulskontroll og lyskontroll + TUV papirer.

Spørsmålet var kun om senkefjærer også måtte godkjennes. Har hørt så mye rart/forskjellig rundt det.

Men en annen ting da. Bilen min.... / Audi A6 C5 ble jo også levert med sportsfjærer/sports understell originalt fra fabrikk. Går de fjærene under originale, eller blir dette også en godkjenningssak pga de ikke tilhører akuratt min bil?

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, var det jeg satt å tenkte på nå. Sånne senkesett har jo "alltid" skrikende farge. Så om jeg får tak i pen senk, kun fjærer og lakkerer de sorte så vil det jo se originalt ut. Og om de begynner å krangle med meg på teknisk så sier jeg at bilen har originalt sportsunderstell.

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare få det inn i vognkortet? Sparer deg og eventuelt ny eier av bilen hvis du selger den for mye bry hvis det blir oppdaget. Og husk at kontrollørene ikke er så dumme,får de en mistanke så er det bare og måle. Og på en eu kontroll hjelper det ikke hva du sier du må dokumentere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alt sitter. Rustet fast. Hatt bilen på verksted og de sa at de måtte byttes for å kunne justeres. Alt må jo ikke byttes, men da man først roter oppi der så kan man jo like greit bytte både indre og ytre. Kostet 250kr stk på nettet så jeg, så totalt 1000kr for alle 4

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider