Gå til innhold

Stereoanlegg i Golf MK5

Ranger emnet

Duplex

Anbefalte innlegg

Skal lure litt mer lyd ut av Golfen og har et par spm.

Har bestillt en slik: Eonon D5153 | Car DVD | Specific Car DVD | Car DVD for VW

Har en Hertz EP5 forsterker

http://130.com.ua/manuals/en/Manual-Car-amplifier-Hertz-EP-5.pdf

og en 12" Pioneer TS-W306DVC sub.

TS-W306DVC (Arkivert) - Pioneer Norge

Tenker da å koble Hertz'n i 3 kanaler, men kjenner ikke noen plass at jeg orker å koble et frontsett på forsterkeren?

Vurderer også å oppgradere frontsettet, har ingen aning om spilleren klarer å drive et middelmådig frontsett?

Er fullt klar over at forsterkeren bare leverer 250W rms til subben som takler 400W rms men poenget her er å bruke av det jeg har liggende i boden, uaktuelt å kjøpe inn nytt utstyr :P

Er ikke ute etter å vinne noen DB-konkurranse, vil bare ha litt mer brukbar lyd enn originalt.

Noen innspill?

אּ ﻬ ﺎ קּ ﺚ מּ ®

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et innspill :)

Den originale spilleren du har/hadde i bilen er 100 ganger bedre enn den du har bestilt ;) Så der gjorde du nok et dumt kjøp. Ville heller brukt originale spilleren, og heller kjøpt et godt frontsett for de 1600-1700kr som den spilleren kostet. Da ville du ha fått en brukbar lyd.

Forsterkeren din klarer 190W på 4ohm om du bruker 3 av kanalene som du snakker om. En god pioneer spiller har vel 30W +/- på utgangene. Så om jeg var deg ville jeg tatt meg tid til å koble opp alt mot forsterkeren. Det tar ikke så lang tid, og du vil få stor glede av det ;)

Endret av TKarlsen

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel også ha iso overgang om du skal bruke den spilleren,meiner det er forskjell på iso kabl som står i bilen slik att spilleren blir feil koblet.

Kan vel koble selv men iso overgang koster 2-3 hundrelapper og da øydelegger du ikke noe,er nok ening med de over att Eonon spillerene leverer dårlig lyd men det kan allikevel være du blir noelunde fornøyd om du bruker forsterker og ikke driver høytalerene direkte fra spilleren selv om org/pioneer spiller er mye bedre.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at Eonon spilleren ikke lever opp til enkeltes forventninger når det gjelder lydkvalitet, men så er det vanskelig å få i både pose og sekk uten å leve på spikersuppe i ukesvis.. Spilleren er plug-and-play i canbus'en til MK5/6 og integrerer funksjoner som ryggekamera, AC, MF ratt etc, og grunnen til at original spiller i det hele tatt byttes ut er at den ikke har RCA out til forsterkere.

Det er godt mulig at jeg blir nødt å koble frontsettet på forsterkeren, men skal gi spilleren en sjangs først tenker jeg.

De oppgir ikke RMS effekt på Eonon spilleren, dermed er det vanskelig å sammenligne den med andre, men mener originalspilleren yter 10w/20w RMS.. Det er ikke noe å blåse ut vinduer med akkurat.

Til sammenligning har

AVIC-F9310BT Navigerings- og multimediasystem med 3D-grensesnitt for Volkswagen-, Seat- og Skoda - Pioneer Navigasjon, GPS

50w max (Eonon 65w max) (ingen RMS watt oppgitt)

Er klar over at en del andre ting som Ampere etc spiller en rolle midt oppi dette, men poenget mitt her er at på papiret skal eonon spilleren ikke være så utskjemt dårlig ift. andre spillere i samme klasse.

אּ ﻬ ﺎ קּ ﺚ מּ ®

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte ein biltemaspiller for jobben som eg brukte i arbeidsbilen,må si eg blei imponert av lyden i den kan ikke samenligne den med pioneer men absolutt bedre enn boss og ganske jevn med ein sony spiller eg hadde tidligere.

Har ikke erfaring med Eonon, hva kostet spilleren?.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte ein biltemaspiller for jobben som eg brukte i arbeidsbilen,må si eg blei imponert av lyden i den kan ikke samenligne den med pioneer men absolutt bedre enn boss og ganske jevn med ein sony spiller eg hadde tidligere.

Har ikke erfaring med Eonon, hva kostet spilleren?.

Spilleren ble på 2000 uten moms, de selger slike spillere i Norge til rundt 5000.-

אּ ﻬ ﺎ קּ ﺚ מּ ®

Lenke til kommentar
Del på andre sider