Gå til innhold

Må en aktiv sub være koblet direkte til batteri?

Ranger emnet


C5-Drammen

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en Infinity Basslink som venter på å få strøm. Jeg forstår selvfølgelig at det må være en tilhørende sikring på den kursen.

Men det jeg egentlig lurte på var om ikke den kan tilkobles en høvelig kurs ved sikringsboksen i bilen - med selvfølgelig en tilpasset sikring.

 

Jeg har ikke tenkt å spille karroseriet av bilen for å si det mildt. Jeg bruker original cd-radio som kun spiller 4x10w. Denne har ingen ekstralineær utgang, så signalene til suben må hentes via høytalerne.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier og måtte koble til ein ledning fra batteriet og ein til jording,du må også ha remote det er den skrur suben av og på men den kan du koble på tenningen om spilleren ikke har remote du må da finne ein ledning ved tenning som kun gir strøm når tenningen er på.

På noen kan du bruke ledningen til sigaretteneren men er også biler som har konstant strøm til sigaretteneren så det må du først sjekke.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvor stor sikring og hvor mye strøm forventer du at denne vil forbruke på det verste?

 

Det finnes ofte muligheter til å koble på ekstra forbrukere inne i bilens sikringsboks, men man må vite hva man gjør, og moderne biler kan være følsomme for støy i det elektriske anlegget.

Stortsett så er det enklere å hente strøm på batteriet, og når man kombinerer dette med mindre trøbbel, er jo valget lett.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar; grunnen til at jeg spør er, jeg synes det er en svært stor utfordring å bore hull på førersiden i min bil, en C5 - rett og slett for tett med utstyr der. På passasjersiden ser det greit ut, men da blir det slalomkjøring med kabel= lengre kabel og det er det jeg vil unngå.

Sub'en en Infinity Basslink, har både ren "+" samt fjernkontrollerings "+". Den har også en bryter som sørger for den automatikken, slår du den av er vel ikke behovet der. Det er påkrevet en 20a sikring på den direkte kursen. Strøm til fjernstyring skaffes lett via f.eks baklys - så det er det minste problem. Jeg har derimot en flott 30A kabel til elektriske seter lagt ferdig. Den er ikke i bruk da jeg ikke har elektrisk justering av seter i min bil. Det var den jeg hadde tenkt å bruke. Alternativet er ekstra uttak - ser ut som en sigarettenner, som jeg målte igår. Den har konstant strøm. Jeg aner dog ikke hvvilken kurs den er tilkoblet. Jeg tok ut flere sikringer uten resultat. Kabelen til det uttaket tilsier ikke 20A siden den er max. 1.5mm². Den kan jo hende at ledningsarealet er godkjent for 20, men jeg stusser at basslinken påkrever minst 4mm²; kan være at disse amerikanerne bare dytter på mer kvadrat enn nødvendig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvor stor sikring og hvor mye strøm forventer du at denne vil forbruke på det verste?

 

Det finnes ofte muligheter til å koble på ekstra forbrukere inne i bilens sikringsboks, men man må vite hva man gjør, og moderne biler kan være følsomme for støy i det elektriske anlegget.

Stortsett så er det enklere å hente strøm på batteriet, og når man kombinerer dette med mindre trøbbel, er jo valget lett.

 

Det var akkurat det jeg ble fortalt fra verkstedet at det finnes 4 ledige kabler; jeg fant dem ikke!! Hvor mye strøm? hmm... Original radio yter max 4x10w (helt sikkert RMS) og det er ikke mye. Basslinken har en 200W innbygd forsterker, men den styres til syvende og sist av radioen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår