Gå til innhold

Eilif_finsaas: '88 Mitsubishi Pajero 2.5 Turbo 4x4 offroad prosjekt

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Bendixdrev ja! :) Startkransen er tannhjulene rundt svinghjulet fant jeg fort ut. Men tror ikke det er disse som er slitt, for startmotoren tar jo alltid etter x ganger forsøk, noen ganger med en gang. Skal prøve å smøre opp bendixdrevet litt :)

 

Har ikke kommet så langt at jeg må fylle girolje enda, men det blir vel. Så takk for tipset :) Releet klarer seg fint det og, ja.

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg må ut med starteren. Håper litt smurning er det som skal til :P

Fikk justert opp dieseltrykket, så nå har jeg en fin liten svart røyksky bakom bilen ved fullt pådrag :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bare å ta av en liten svart metallkappe på dieselpumpa og bakom den var det en justeringsskrue :)

Vet fortsatt lite om turbotrykket. Har aldri jobbet på en bil med turbo før, så jeg kan særdeles lite om slikt :P men tror ikke jeg begynner å tukle med trykket likevel, det sies at når man skrur opp trykket på turbo biler uten IC så forsvinner all effekten man får fra det ekstra trykket i varme så det er lite vits :)

 

Men våknet opp til en gledelig nyhet i morges, fant ganske fort ut at bilen har LSD (Limited Slip Differential) :D

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ganske vanlig. Når man justerer opp trykket så forbrenner motoren mere drivstoff og dermed produserer den mere eksos som driver turboen enda litt fortere :)

Hmm, det er kanskje av interesse :P

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

1380645_715403055155409_1226786243_n_zps

 

:)
har skjedd ganske lite i det siste, har bare fått sagd av de PÅSVEISTE rørfangerne.. Skal til byen i ettermiddag for å plukke opp noen originale fangere! :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)
Ja, det ble litt utenom det vanlige.. Skal ikke si noe sikkert, men tror jeg er så og si den eneste med 4x4 prosjekt, hehe :)

Det kommer flere oppdateringen i ganske nær framtid, da jeg har en del å gjøre før Eu kontroll i Februar :D

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår