Gå til innhold

Skifte bremseklosser på Ford Focus 2010 mod.

Northface

Anbefalte innlegg

Det er jeg ikke helt sikker på men de fleste bilene jeg har vært borti så skrur du stempelet inn igjen med klokka.

Bremsestempelverktøy, 15 deler - Biltema Her er et sett til med større utvalg til nesten samme prisen.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den jobben unnagjort.. Gikk jo i en fei med riktig verktøy.. Men nå lurer jeg på om alt er som det skal være.. Synes bremsepedalen går vel langt inn.. Det er riktig megde bremsevæske i beholderen.. Er det riktig at pedalen skal gi etter når man trår på den.. Synes den gir etter vel mye.. Mener det skal være selvjusterende håndbrems på disse.. Men etter å ha byttet klossene er håndbrekket mye slappere enn før jeg skiftet klossene.. Noen erfaringer her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Volvo lagt på same fabrikk, må parkeringsbremsa justeres ved å skru på ein mutter på sida av håndtake til parkeringsbremsa. Sjekk at wiren til parkeringsbremsa er heile på begge sider bak og fram til håndtake.

Du må jekke opp bilen, sånna hjula er i lufta mens du justerar og drei rundt hjula. Og juster til du kjenner at parkeringsbremsa begynnar å ta. Så må du justere litt tilbake. Det er ein fordel å ha ein passe bratt bakke lett tilgjengeleg.

Handbrake adjustment - Focus Hacks

Det skal gå å komme til ved å bare ta av skinne på håndtake. Litt værre med Volvo der, enten av med skinne og eit deksel på sida. Eller ut med koppholder og så boksen under koppholdarane.

Endret av Actros 8x8

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider