Madelen Skrevet September 10, 2013 Rapporter Share Skrevet September 10, 2013 Hei! Jeg trenger litt hjelp. Jeg skal nå kjøpe meg ny bil, har tidligere hatt Golf 4, men begynner å bli ganske lei av denne. Jeg er veldig veldig usikker på hva slags bil jeg vil kjøpe meg, og trenger dermed litt "profesjonell" hjelp. Kan ikke så ekstremt mye om bil, som dere kanskje har skjønt. Jeg har tenkt litt på Audi A3, TT eller Mini, men veldig usikker på hvilken av dem jeg har mest lyst på. Dermed så lurer jeg på hva "lønner" det seg å kjøpe? Noen forslag? Har ekstremt lyst på en bil som er litt "unormal", som for eksempel TT. Men har hørt at det er mye feil med denne modellen? Prisklassen jeg er ute etter er mellom 100 000 - 150 000, så ikke så innmari dyrt nei. Noen gode tips eller råd, før jeg bestemmer meg? Og hva jeg burde se etter? Takker for alle svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet September 10, 2013 Rapporter Share Skrevet September 10, 2013 Kva med Volvo C30 eller S40, med regnsensor og ryggesensor viss muleg. Mini med BMW motor og kompressor kunne kanskje vore noko. Styr unna Audi som har fylt long life service intervall Styr også unna Audi som er trimma. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madelen Skrevet September 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2013 Ja, jeg har sett litt på Volvo c30. Det syns jeg er en fin og liten bil! Men kan ikke ha noe større enn det, pga jobber i Oslo sentrum. Så trenger derfor en liten og lett parkert bil. Men hvis jeg skal ha en c30 i min prisklasse, så syns jeg a3 blir finere. Men kanskje Volvo generelt har bedre kvalitet? Min familie har BARE hatt Volvo, godt fornøyd med det Tror du deg lønner seg å kjøpe en c30 istedenfor a3? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 11, 2013 Rapporter Share Skrevet September 11, 2013 Oslo sentrum? Elbil! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundstyle88 Skrevet September 16, 2013 Rapporter Share Skrevet September 16, 2013 Hva slags motor alternativ tenkte du på? Har en Audi a3 -2,0 TDI Quattro - fikk for den prisklassen du nevner :driving Veldig fin bil, kjenner ikke til Audi TT. Siter http:/www.valsemesteren.no - Valsing av hjulbuer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet September 16, 2013 Rapporter Share Skrevet September 16, 2013 Hadde lett kjøpt en liten el bil om jeg skulle kjørt rundt i Oslo hver dag. Man får jo fordeler både her og der. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundstyle88 Skrevet September 16, 2013 Rapporter Share Skrevet September 16, 2013 Huff, får ikke så mange fine El-biler fortida utenom Tesla, og den koster litt. Vet at a3 er fine biler, bruker lite om du velger TDI :P Siter http:/www.valsemesteren.no - Valsing av hjulbuer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet September 16, 2013 Rapporter Share Skrevet September 16, 2013 Huff, får ikke så mange fine El-biler fortida utenom Tesla, og den koster litt. Vet at a3 er fine biler, bruker lite om du velger TDI :P Ja, men diesel er ikke helt optimalt som by bil. Siden de ikke blir så fort varme, de bør kjøres mer med + at snart blir det vel forbudt å kjøre med diesel i Oslo? Om ikke den nye regjeringa sier noe annet nå da Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundstyle88 Skrevet September 16, 2013 Rapporter Share Skrevet September 16, 2013 (endret) ja, hørte rykter om at de skal forby diesel i Oslo eller evt. øke avgiftene! Glad jeg ikke bor i Oslo! men om du skal El bil, så er det ikke mange fine med tanke utseende for den prisklassen ved 100 -150 000 (mener jeg) Ender opp med en Think eller Buddy :pray Og som TKarlsen sier, disel er ikke så optimalt ved tanke på at det tar tid før de blir varm :) Endret September 16, 2013 av soundstyle88 Siter http:/www.valsemesteren.no - Valsing av hjulbuer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg