polaris mb Skrevet September 12, 2013 Rapporter Share Skrevet September 12, 2013 Har en 2000mod 220cdi som går i nødmodus når temperaturen går over 50-60 grader på kjølevannet. Ikke uvanlig feil har jeg forstått. Fikk den diagnostisert hos Bertel O Steen som konkluderer med svikt i spjeldene i innsuget. På grunn av EGR blir det sot og koksing, til slutt går spjeldene så dårlig at overføringsmekanismen fra stepper-motoren (M55?) svikter. Mekanismen kan ikke byttes separat, hele manifolden med el-motor må byttes. Pris i overkant av 15 000 kr pluss arbeid ca 6 timer. Har vurdert å gjøre jobben selv, delene kan skaffes fra Tyskland for 6-7 tusen kr. Er det noen her som har gjort dette før? Noe jeg må passe spesielt på for å unngå ytterligere skade? Trenger jeg spesialvektøy? Kom igjen, øs ut kunnskapen!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skoglund Skrevet September 12, 2013 Rapporter Share Skrevet September 12, 2013 er fort å rive av innsug om dei bruker 6 timer ?brukte max 1 time på min 220 cdi c klass ,er det plast innsug du har eller alu?.torx piper -pakning-av med disel system-rør -filter holder ,har du prøvd å renska system?egr er et helvte .soter alt .men er viktig med servic -bra olje ,står å kuker med det selv og det er to typer på cdi og man får bra brukt .er det den motor som står under helt bak? under innsug? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.