Gå til innhold

Bytte bremser F+B - grei jobb?

Ranger emnet

Askulf

Anbefalte innlegg

Det var rett fram på framhjula, to bolter på kalipperen (unbraco 7mm) og en liten bolt på skiva (T30). Den ene skiva satt nokså godt så måtte jobbe litt med rustløser og banking.

Men på bakhjula måtte jeg gi opp. For å få av skiva må man løsne festet til kalipperen. Festet er bolta fast fra innsida med tolvkant xzn 16mm bolter som sitter helt sykt, og jeg fikk ikke kommet ordentlig til med skralle så det ble å holde bitsen med fastnøkkel og hamre løs men det gikk ikke. Jeg får prøve igjen til uka og se om jeg kommer til med luftverktøy.

03A6, 10Octavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Takk for svar.

Men jeg prøvde det også. Problemet er at bitsen må holdes med en 11mm fastnøkkel, og den er så myk at den svikter. Nå har jeg kjøpt gassbrenner og skal prøve igjen. Og for å stive av skal jeg prøve å bruke to stk nøkler på bitsen, og se om det blir stivere da. Har sett på andre fora at det er strekkbolter som sitter med 90nm pluss 90 grader. Jeg vet ikke om jeg får kjøpt nye bolter, men satser på at de kan brukes igjen? Har forresten også sett at det tolvkantsystemet i tillegg til xzn kalles M, altså M16 feks.

Ang luft, er det umulig å komme til med det pipeverktøyet jeg har.

03A6, 10Octavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ja varme kan gjøre utrulige ting, men vær forsiktig slik at ikke du ødelegger mer enn det gjør nytte. Prøv med 2 stk nøkkler på bitsen da vil det mest sansynlig gå, evt kommer du til med leddnøkkel kan det og være en ide da det blir som ei pipe som går over bitsen og de er noe sterkere hvis du bruker verktøy med kvalitet da..

Håper du får dette til og hadde vært kjekkt med svar her når du har fått dette til :)

Lykke til

2010 Skoda Octavia 1,6 TDI 4X4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...