Gå til innhold

Har ikke kjørelys

Ranger emnet

Tommy67

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Opel Astra 1.6 2001 mod. For ca 1 uke siden s� sluttet kj�relysene og virke i posisjon 1. (har bare parklys i posisjon 1 og 2)

I posisjon 3 f�r jeg kj�relys og lys i instrument panelet. (det er jo riktig). Finner ingen sikringer som har r�ket. Alle andre lys ser til og virke. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en feil jeg støtt og stadig møter på div. mindre opler, de stoler blindt på automatikken, men denne tenner plutselig bare parklys.

Tipper på defekt kjørelysrelè, men ville forundre meg kraftig om ikke Opel kjenner til feilen.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Dette har jeg nettopp gjort selv på min 2001 Astra G, fant instruksjon på nett. Hos meg var det baklysene, og det var lett å fikse.

I fotbrønn på førerside, hvor tærne dine peker når du kjører, her er et mykt plasdeksel. Fjern dette. Stikk armen opp et godt stykke, ca bak rattet. Du kjenner en boks på størrelse med en kortstokk, klipset fast til metallplate. Bare å trekke denne opp, så faller den ned i fotbrønn. Ta av ledning. Pirk opp plastdekselet på releet og trenn ut kretskortet. Sjekk loddepunktene og legg på mer tinn, frontlyset er en stor spole, baklyset en midre sak. Så er det litt motstander og slikt, disse har sannsynligvis OK loddepunkter. Jeg er amatør både på bil og elektonikk (valgfag i 1989!) men fikk det til på ca tredje forsøk, du ser det nok med en gang.

-KT

Dette var tråden jeg fant, men nå ser det ikke ut til å være bilder?

http://www.bilforumet.no/topic/57711-kjørelysrele-astra/

Lenke til kommentar
Del på andre sider