Tommy67 Skrevet September 16, 2013 Rapporter Share Skrevet September 16, 2013 Hei. Har en Opel Astra 1.6 2001 mod. For ca 1 uke siden s� sluttet kj�relysene og virke i posisjon 1. (har bare parklys i posisjon 1 og 2) I posisjon 3 f�r jeg kj�relys og lys i instrument panelet. (det er jo riktig). Finner ingen sikringer som har r�ket. Alle andre lys ser til og virke. Noen som har noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 16, 2013 Rapporter Share Skrevet September 16, 2013 Pærer? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy67 Skrevet September 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2013 Sorry. Glemte og skrive det. Alle lys virker i posisjon 3. Nærlys og fjernlys. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona75 Skrevet September 17, 2013 Rapporter Share Skrevet September 17, 2013 kjørelys rele er sikkert røket. Siter Toyota Avensis 2013 Toyota Hiace 2008 Opel Rekord 1982 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 17, 2013 Rapporter Share Skrevet September 17, 2013 Dette er en feil jeg støtt og stadig møter på div. mindre opler, de stoler blindt på automatikken, men denne tenner plutselig bare parklys. Tipper på defekt kjørelysrelè, men ville forundre meg kraftig om ikke Opel kjenner til feilen. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy67 Skrevet September 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2013 Noen som vet hvor kjørelysrele sitter? Står det noe på det. Navn, nr, farge? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4afe_z16xe Skrevet Oktober 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2013 Dette har jeg nettopp gjort selv på min 2001 Astra G, fant instruksjon på nett. Hos meg var det baklysene, og det var lett å fikse. I fotbrønn på førerside, hvor tærne dine peker når du kjører, her er et mykt plasdeksel. Fjern dette. Stikk armen opp et godt stykke, ca bak rattet. Du kjenner en boks på størrelse med en kortstokk, klipset fast til metallplate. Bare å trekke denne opp, så faller den ned i fotbrønn. Ta av ledning. Pirk opp plastdekselet på releet og trenn ut kretskortet. Sjekk loddepunktene og legg på mer tinn, frontlyset er en stor spole, baklyset en midre sak. Så er det litt motstander og slikt, disse har sannsynligvis OK loddepunkter. Jeg er amatør både på bil og elektonikk (valgfag i 1989!) men fikk det til på ca tredje forsøk, du ser det nok med en gang. -KT Dette var tråden jeg fant, men nå ser det ikke ut til å være bilder? http://www.bilforumet.no/topic/57711-kjørelysrele-astra/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg