mfafa Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Originally posted by Bullit Var det rundt 5000 GTI-R som var lagd, hva ligger nummeret for escort cossie på? Min mening er nå at en kjøper en slik bil for seg selv, ikke for å imponere vennene sine. Er jo gøy å ha noe spesiellt og særegent. Det ble kun bygget 7145 Ford Escort Cosworth! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Originally posted by Kjetilr egentlig de (1992) 3'448 (1993) 1'143 første som var de grommeste escort cossiene som ble lagd for gra deltagelse.. de andre var mer kultiverte for "vanlig " bruk..:) Rektig...senere modeller var utstyrt med mindre turbolader. In 1994, after the 2500 cars required for homologation were produced Ford put a "new", more civilized engine into the Escort Cosworth. The new engine is basically the same old engine in a new package. It has smaller turbo (Garrett T25) and another engine management system. This lead to more low-rew punch, but less boost available above 5500rpm. The new Escort RS Cosworth was produced until early in 1996 when EU put a new set of noise regulations for cars to work, and the Escort Cosworth couldn't pass those without modifications. For some reason Ford then decided to stop the production instead of changing the car so it would be within the new noise regulations. And that was the end to the Escort RS Cosworth. The last car rolled out of the factory on the 12th of January 1996. Then 7.145 Escort Cosworths had been produced. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 ikke bare annen turbo, men med ford egne innsprut system... ble mindre trimmingsvennlig. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiggE Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Originally posted by Bullit Var det rundt 5000 GTI-R som var lagd, hva ligger nummeret for escort cossie på? Min mening er nå at en kjøper en slik bil for seg selv, ikke for å imponere vennene sine. Er jo gøy å ha noe spesiellt og særegent. Mener det er 693 Gti-r med rattet på vår side. Ikke helt sikker dog, Turboknut kan sikkert utdype litt bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 jeg selger sånt "trim kit" til SR20DET http://www.mamut.com/importtuning/subdet147.htm men det koster jo bare 300K-350K komplett da hehehe det er da ALLT i motoren som skiftes.. ikke mye SR20DET igjen da nei.. Tror faktisk jeg hadde gått for en Esc Cossi selv gitt.. men nå koster vel de en del mere en en GTI-R.. Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 såå så så gutta ! la oss være voksne og beherske oss. Ingen grunn til å krangle.... COSWORTH ER BEST!!!!!!!!! Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CesiuM_e Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Originally posted by Tape-R såå så så gutta ! la oss være voksne og beherske oss. Ingen grunn til å krangle.... COSWORTH ER BEST!!!!!!!!! :D:D:Dthumpsup thumpsup thumpsup Siter - Volvo 240 '88 (x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xibriz Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 må nok stille meg på cosworth siden jeg også... det er rett og slett bare en bedre bil :cool: Siter [-] 1991 BMW 320i E36 [x] 1985 Toyota Starlet [x] 1988 Ford Escort [-] 1977 Toyota Celica ST2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 hadde likt å visst kor mange av de som sitter her og krangler no som faktisk har eid en escort cossie og en gti-r, eller i det minste prøvd en av hver :P syns ofte mange uttaler seg på grunnlag av ting de tror. greit, du kan fint se ka bil som ser best ut uten å ha prøvd en, men kjøreegenskapene kan du bare gjette deg til :P har for min del sett flere fine cossier enn gti-r, har faktisk aldri sett en gti-r.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTI-R Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Jaja... Si hva dere vil. Jeg har hatt to GTI-Rer og ville aldri i livet bytta de ut med cossie. Har prøvd fården også og etter min mening suger den bigtime både når det kommer til kjøreegenskaper og ytelse (jeg prøvde en umodda en). GTI-Rn er vel kanskje den stygge andungen her men prøv å stille opp en GTI-R og en cossie side om side på f.eks gatebil og se hva som trekker mest oppmerksomhet. GTI-R er en kultbil, fård er en drittbil:D Min første: Siter Whoops, there goes another gearbox... Nissan Sunny GTI-R Nissan Primera 4WD Nissan King Cab 4WD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CesiuM_e Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Jeg ville sett rart på den mest sannsynlig overdrevne japsestylinga på gti-r før jeg gikk til det ordentlige kunstverket (cossien). Blikkfang: Frontfangeren som sammen med scoopen lager en genial front der slike lykter som cossien Tape-R viste i sitt innlegg setter prikken over i-en ville ledet meg direkte til cossien! Deretter kunne jeg jo gått å sett på felgene på gti-rn :D Siter - Volvo 240 '88 (x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolla_RS Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Originally posted by Robert En venn av meg har kjøpt seg kanonbil.. Nissan GTI-R.. For de som ikke vet det så er dette en kjedelig, kjipt konebil, iført scoop, 200SX motor og 4WD :D UTROLIG GØY!!! gikk som en kule, lå utrolig bra på veien, og ja.. GØØØØY!!! VIL HA!! Men girkassen var jeg ikke så veldig fornøyd med da.. Jeg så den bilen i går både på Vestkanten og Ikea. Hadde det ikke vært for at jeg er så skjenert :rolleyes: hadde jeg gått bort for å slå av en prat. Jeg har lenge slevd over en Gti-R. Når jeg engang i livet (forhåpentlig til neste år) er ferdig på skolen og begynner i jobb igjen skal jeg ha meg en slik en. Men ønsker eieren lykke til med bilen og håper jeg kunne fått en tur en gang. Hører den til på Sotra nå eller? Mvh Rolla_RS Siter 96. Volvo 850 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speeder Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Syns denne bilen også bør være med i diskusjonen, siden vi allerede har sporet av. :) Er en bil i ca samme prisklasse og 'effektklasse'. Grunnen til at man ser såpass mange cossier i norge, til tross for det lave produksjonstallet beror vel mest på att det ikke er produsert så mange med rattet på høyre side? Regner med at de ikke ble eksportert til så mange land med høyreratt? I motsetning til GTI-r og GT4... Siter - 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane - 2015 Passat 2,0l 150hk TDI - 2015 Zoe R210 - 1998 Corolla 1.3x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro Competition Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 En kompis av meg har en 1994 sunny GTI-R. den går godt, men tåler lite. han har måttet skiftet masse parts på sin... den har forøvrig 69.000 ærlige km på telleren... Men den skal ha for at den går bra, men jeg ville ikke for allt i verden bytta mot fks. en S2......... Siter S2 Sedan powered by ESTUNING.NO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Originally posted by Kjetilr orginalt er ordet..for driv verket er enda dårligere enn det ford har lagd.. sier vel litt... he he... er ikke escort cossier på hvert gatehjørne her da..;) drivverket til gti-r'en er vel av samme type som er i skyline gt-r, om jeg ikke husker helt feil. så pass på hva du disser ;) (hvis det var det du mente). Når det gjelder motor vs motor, så kan du da vel ikke sammenligne en 2-liters 4cyl mot cossien som er (hakke peil jeg) 2.4? mer? 6cyl også kanskje? og; når det gjelder akebrettet på panseret til nissan, så har det faktisk en oppgave; dytte luft til til kjøling. så vidt jeg vet, så er IC'n montert oppe originalt. flytt den, og kjøp panseret til SunnyGTI2.0 her på forumet ;) -- skal vi igjen sette en støkker i cossie folka, så finnes det noen eksemplarer av Nissan Sunny, eller Pulsar som den heter over sjøen, med betegnelsene VZ-R N1, 197bhp @ 7800rpm på 1.6 liter - fra fabrikk. Det vil si 123.4bhp per liter. Hva har cossie? :) så må vi ikke glemme at cossien veier noe mer også da... (har du lest så langt, så skal du også få med deg at dette ikke var en sammenligning, bare et par argument for at 'cossiefolka' her ikke akkurat gjør noe bakgrunns sjekking før de kommer med kommentarer.) selv har jeg aldri prøvd en gti-r, men den ligger høyt på ønskelista. er jo mye drit med bilen da, men finnes det slike biler som egentlig er strøkne etter 100 000km med normal grise-kjøring uten spesielle reperasjoner? Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.