Gå til innhold

Montering av 6x9 i audi a4

Ranger emnet

EsHernes

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt noen dyre 6x9 JBL høytalere, men vet ikke hvordan jeg skal montere for og se fint ut..

Jeg vil helst slippe det og bygge kasser å ha liggende oppi hylla bak. I bilen min så er det da ikke originalt med høytalere bak, noe som er veldig irriterende, også ser det ut om jeg må få tak i dørpanel med høytalere ferdig i, for og kunne få noe i dørene.

Mm tilbake til 6x9, jeg vet Jo at det er lukket bak osv, men det er hull i panelet til å montere noen høytalere, men det er da ikke stort nok for mine 6x9-ere.. Så jeg lurer på hvordan folk gjør det og slikt, vil HELST IKKE skjære i blekket som er Baki bilen

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så er det dumt å kjøpe høytalere som ikke passer til bilen. Det er første punkt da man kjøper noe. Vite at de passer.

Og siden du skriver hylla bak, så regner jeg med at du har en sedan? I de så er det plass til 6.5". Om du vil ha 6x9 må du lage større hull. Så jeg ser ingen løsning på å få nedi 6x9" høytalere uten å lage ekstra hull i bilen. Men hadde du planlagt litt bedre, sett hvilke høytalere som passer til bilen, evt med adapter så hadde det vært mye lettere å montere de, og få det pent. I mine audier har jeg aldri hatt høytalere bak, kun i dørene forran. Kjøpt da gode merker som Focal og Gladen + en god forsterker og dempet dør. Låter veldig bra det, og ser helt originalt ut. Ingen ekstra hull eller noe

Og om du skal ha hatte høytalere + bass i bagasjen så lever ikke de hatte høytalerne så lenge. Da vil bass trykket ødelegge hatte høytalerne

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider