Askulf Skrevet September 22, 2013 Rapporter Share Skrevet September 22, 2013 Hei. Har skiftet pollenfilter og merker at det er mye støv i luftekanalene. Jeg så det samme da jeg måtte ut med en luftekanal for å komme til for en annen reparasjon. Fins det noen enkel måte å rense friskluftanlegget på? Støvsuging? Vann skal vel ikke inn pga elektromotorer og følere osv? Noen tanker/erfaringer? Mvh Siter 03A6, 10Octavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet September 22, 2013 Rapporter Share Skrevet September 22, 2013 Det selges stoff som du sprayer inn i luftekanalene både biltema og bilxtra selger sånne,eg pleier og gjøre dette før eg bytter pollenfilter. Da sprayer du inn alle lufte kanalene og inn under filteret det er skum og det vil renne ut i dreneringsslangen,dette skumet fjerner også alger/bakterier og gjør att det lukter bedre. Eg tar ut lufte ventilene om det er mulig og gjør reint så langt eg kan med fille og såpevann, du må være forsiktig når du tar ut lufteventilen da det ofte er gummiknotter som du ikke må miste. PS:AC rens hetter stoffet Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Askulf Skrevet September 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2013 Tusen takk for svar! Får prøve dette en av dagene... Siter 03A6, 10Octavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg