Gå til innhold

Romling ved pådrag 1.9 tdi

Ranger emnet

dabis

Anbefalte innlegg

Hei jeg har kjøpt meg en brukt Golf 5 (2004) 1.9 tdi etter å ha kjørt rundt i en jeep Cherokee i to år.

Bilen har Gått kunn 100700 og har hatt en eier. Han har ikke hatt noen former for reperasjoner på bilen untagen nylig bytte av regreim og vannpumpe.

Har ikke kjørt bilen mer en 200 km og legger stadig merke til at når jeg drar litt på så romler/rister litt rundt 2000-3000 omdreininger.

Og frykter etter å ha lest meg opp at dette er en mulig Svinghjul feil?

Er denne 1.9 tdi kjent for denne typen feil eller er det andre mulige grunner til denne romlingen. Ser VW har kalt inn samtlige Touraner for og utbedre feilen. Vil eventuelt jeg også komme under dette siden dette er en vanlig/fabrikk Feil på denne typen motor?

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som hjullager, få utelukket det først. Ulyd fra svinghjul vil også være veldig tydlig på tomgang om det begynner og bli veldig dårlig.

Her har du et eksempel hvor du hører lyden veldig godt, høres ut som du står og sager en planke.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som hjullager, få utelukket det først. Ulyd fra svinghjul vil også være veldig tydlig på tomgang om det begynner og bli veldig dårlig.

Her har du et eksempel hvor du hører lyden veldig godt, høres ut som du står og sager en planke.

Jeg er litt over middels bilkyndig og har vært ute for dårlig hjulager før og tror ikke at det er det. Men kan breie litt ut når det kommer til lyden og det eventuelt dårlige Svinghjulet.

Det rister litt med noen små bump når bilen står i fri med clutchen ute men forsvinner når jeg trykker inn clutchen forsvinner det. Det merkes også som en rar lyd/vibrashon når jeg begynner å rygge eller begynner i første gir. Bileen ble kjøpt i går og kjøper har ikke opplyst meg om det eventuele dårlige svinghjulet. Så håper ikke jeg har drete meg selv på leggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider