Gå til innhold

Montering av bilstereo?

Ranger emnet

TaimDawod

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen vet om steder som monterer stereoannlegg i oslo (eller i nærheten) til best mulig pris?

Hadde kjøpt hele annlegget nytt og monterte det selv i min gamle bil, men fikk den ikke EU-godkjent pga rust så måtte ta ut stereoanleget og vrake bilen. Prøvde å montere dem igjen på min wv passat '97 men fant fort ut av den bilen var litt mer avansert enn min gamle, så trenger hjelp!

Stereoanlegget består av to høytalere, en basskasse og en forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riv opp lister ved gulvet og få kablene under gulv trekket

Er vel jeg som formulerte meg litt dårlig, beklager! Det jeg mente er å trekke kabel fra batteriet helt til forserkeren (som jeg hadde bak i bagasjen). Dashbordet og dørene på Passat er helt annerledes fra den forrige bilen jeg hadde, Nissan Sunny '91, og jeg har rett og slett ikke tid til å prøve meg frem heller med tanke på studiene og jobb. Så jeg kom frem til at beste muligheten jeg har nå er å droppe den av hos en eller annen mekaniker som har kjennskap til bilen og gjør det til en grei penge. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, skjønner det. Men om du er student så har du vel også lite med penger til å bruke på bil. Så da ville nok jeg ha prøvd litt. Skader jo ikke å sjekke litt. Sjekk f.eks under med pedalene, om det er noen originale kabler som går igjennom der. Alltid plass til en ekstra tykk kabel :) Evt bak hanskerommet.

Har du sjekket andre passat "påbygg" da? Er nok mange som har bygget anlegg i bilene og skrevet worklog. Prøv å søk på google

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, skjønner det. Men om du er student så har du vel også lite med penger til å bruke på bil. Så da ville nok jeg ha prøvd litt. Skader jo ikke å sjekke litt. Sjekk f.eks under med pedalene, om det er noen originale kabler som går igjennom der. Alltid plass til en ekstra tykk kabel :) Evt bak hanskerommet.

Har du sjekket andre passat "påbygg" da? Er nok mange som har bygget anlegg i bilene og skrevet worklog. Prøv å søk på google

Jeg liker måten du bare motiverte meg til å montere det selv haha :D Du har selvsagt helt rett.. økonomien er ikke på sitt aller beste når du er student. Jeg dro til bilen min etter en joggetur for å se på mulige måter jeg kunne gjøre dette på, det er mye jobb men det kan gå. Det jeg slet med å finne er den lille kabel passasjen fra batteriet til dashbordet/radiospilleren. åpnet også hanskerommet men fant bare et stort metallrør (eller ihvertfall lignet et). Sjekka der pedalene var også uten hell. Er kanskje jeg som er blind men vet du evt. om noe video eller bilder som kunne hjolpet meg med det?

Men som sagt så mener jeg å gå til en mekaniker hadde vært best, i og med at jeg ikke har så stor kjennskap til bilens oppbygning. Hvor mye vil det koste tror du da? 2000kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

mellom 5 og 10.000 en plass tipper jeg det vil koste deg, for 2000kr så får du kanskje momtert en spiller ;)

2000kr for å montere en spiller. Jaja. For trekking og montering av høyytalere i dører og kobling av sub i bagasjen ligger vel heller på 2-3000. Max. 10000 hahaha da snakker vi støping av kasse og større modifikasjoner. Uansett passat er ikke vansklig bil å bygge anlegg i ;)

Mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...