Gå til innhold

Golf III WRC

Ranger emnet

Vil ha skyline

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var ikke noen WRC bil.

Jeg har hørt denne storyen før.

Det var snakk om en såkalt "rally kit-car", og jeg mener bestemt at han Dahlbäck karen endte opp med et av disse, som han bygde noe slags monster utav..

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0-100 på 2.8 sec er sikkert riktig det ja.. tror dette er en kit kar bil som ble ombygd til en rallycross bil..

ford rs 200 var jo nede i 2.4 sek..

wrc bilene er under 3.5 sec uansett føre.. så dette stemmer fint..

europa mester i autocross? er jo en slags avansert bilcross det, hvertfall i england..

men når folk skriver 500 ps så virker det litt som om de ikke vet helt.. hadde jeg bremset bilen min og hatt 503.5 hk så hadde jeg skrevet det.. hvis du skjønner hva jeg mener??

formel 1 bilene har 0-200 på 4 sec... ca da...;)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PetterJacobsen

0-100 på 2.8 sek er jo ikke umulig hvis den har hk nok. Audi 90Qn til Jonus gjorde 0-100 på 2.8 sek.

Men den du/dere har kjøpt er vel FWD?

Vår golf har fwd ja.. Karosseriet ble bygget i 1996 og har chassis nr. 001hf.. Hf er forkotelse til han som bilen ble bygget til Hindler Franz.

Mvh Fredrik

[x] 2000 Topkart Yamaha 100

1986 Fiat Ritmo Abarth 130TC

[x] 1987 Fiat Croma Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

hvis det er snakk om 2.8 sec med fwd så tviler jeg sterkt...

Vår bil tar ikke 0-100 på 2,8 sek det er den div. 1 bilen med 4x4 som gjør det.. Hva vår tar 0-100 på er jeg litt usikker på..

Mvh Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vil ha skyline

Tenkte siden jeg har forsøplet mye av den andre posten med mye offtopic.. Så kan jeg heller lage en ny tråd her..

Golfen som er laget på et Golf III WRC karosseri.. Ja dere så rett.. WRC.. Etter at Vw hadde kommet ut med Golf III'en bestemte Vw motorsport en wrc utgave av den populære bilen.. Etter at de hadde laget 3 karosseri skrinla de prosjektet og han som har bygget denne bilen fikk tak i 2 eller 3 karosseri.. Av den ene laget han en div. 1 bil med 500hk oh 650mn denne har han brukt i mange år og har funket meget bra.. Denne solgte han for ikke så lange siden, noe som beviser at alt kan selges for riktig pris..

Han laget bilen som vi nå har i vårt eie. Det står en 2 liters motor på 245-250 hk i bilen.. Motoren er bremset med litt forskjellige oppsett. Den brukes bare i rallycross.. Veier vel en plass mellom 800 og 900 kg.. Tørrsump, 5-trinns Drent Dogbox, Koni dempere, Justerbar bakaksel, Drivaksler fra Gemini, Radiatorer og bensintank i bagasjerommet, Karosseri i karbonfiber, Stack digitale instrumenter.. Bare de aleine koster 1575 amerikanske dollar.. Bilen ser litt anderledes ut enn på bildene med bla. En ny fanger forran, MYE mindre klistremerker og litt sånn.

Mvh Fredrik

volland2wd.jpg

Golf.jpg

Fet spoiler! Noen anelse om hvor man får tak i noe sånt?

Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis dette er kit kar biler karr av vw så har nok de laget mer enn 3 stk.. Finns mange golf 3 kit cars.. Denne klassen ble opprettet for 2wd biler og har ingenting med wrc å gjøre.. Var meningen at denne klassen skulle blir rimeligere å satse i.FIA trodde at de kunne få bilfabrikantene til å satse her istedet for gr.a., men det skjedde ikke. De som hadde seriøs satsing var renault, pug, opel og seat. De kjørte noen vw runder. Seat satset mest og kjørte de fleste i noen år..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis dette er kit kar biler karr av vw så har nok de laget mer enn 3 stk.. Finns mange golf 3 kit cars.. Denne klassen ble opprettet for 2wd biler og har ingenting med wrc å gjøre.. Var meningen at denne klassen skulle blir rimeligere å satse i.FIA trodde at de kunne få bilfabrikantene til å satse her istedet for gr.a., men det skjedde ikke. De som hadde seriøs satsing var renault, pug, opel og seat. De kjørte noen vw runder. Seat satset mest og kjørte de fleste i noen år..

Er nok bare 3 stk kit car av denne typen her bygd.....(vet det er masse andre, men den her er alt i karbon og mye bredding, om det her er den jeg mener da...:rolleyes: )

Sto noe om det i en av de seneste utgavene av The Golf....

1 som ble solgt privat til en fyr fra Canada og. Bygd av et firma som jeg ikke husker navnet på.. Ble kalt A59.

Liten link med bilde her....

http://www.thegolf.co.uk/content/this.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slettes ikke mer spesiell enn en seat ibiza kit car.. akkurat samme greiene med den. bredding og karbon skjermer osv...

birger gundersen kjørte en slik seat i 2 år..

Det er nok mye mer på denne bilen som er carbon enn bare skjermene.. Hele karosseriet utenom førerdøren er carbon fiber..

Mvh Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ktone

Fet spoiler! Noen anelse om hvor man får tak i noe sånt?

Den kan jeg skaffe til deg.. Den er i aluminium.. Kan også få tak i en som er nesten lik i carbonfiber.. Er ikkje helt sikker på prisw men hvis du er interissert i pris så kan jeg sikkert finne det ut..

Mvh Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vil ha skyline

Den kan jeg skaffe til deg.. Den er i aluminium.. Kan også få tak i en som er nesten lik i carbonfiber.. Er ikkje helt sikker på prisw men hvis du er interissert i pris så kan jeg sikkert finne det ut..

Mvh Fredrik

Synes den var tøff ja... Du kan vel ikke finne hvor jeg kan få tak i den og til hvilken pris. både i Alu og Carbon. Det hadde vært flotters. Er en sånn spoiler jeg har vært på jakt etter.

Takk for engasjementet ditt !

Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider