Ctrl+Alt+WD40 Skrevet September 25, 2013 Rapporter Share Skrevet September 25, 2013 Hei! Jeg hadde planer om å lakkere mitt korroderte toppdeksel og muligens innsuget om det ikke blir for mye arbeid. Som nevnt er det korrodert ørlite grann og ser ikke særlig lakk klar ut. Da kommer jeg på tanken, hva kan jeg fjerne dette med? Har sett videoer der de bruker en sort kjemisk rent, men tror ikke jeg har tilgang på det i nærmeste Biltema. Aksialbørster har de derimot så er det noe som kan fungere? Neste spørsmål: Hva har Biltema som jeg kan grunne med? Vet om Alu primer, Zink primer, anti korrosjons primer. Noe av det må vel kunne fungere? Sist men ikke minst, vil det bli et problem med toppdekselpakninga når jeg tar toppdekselet av. Må det byttes eller kan jeg bare dose på og legge litt paknings silicon i kantene? Takk på forhånd! Tips og triks mottas gjerne! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ctrl+Alt+WD40 Skrevet Oktober 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2013 Done. Slik så det ut før jeg begynte.Toppdeksel av. Toppdeksel rengjort innvendig(Så som så) Pussing med aksialbørste har begynt. Pussing fortsetter. Første strøk med grunning. Siste strøk. Lakking påbegynt. Ferdig med lakk og klarlakk. Montert og ser bra ut :) Tok luftfilterboksen med det samme men ble mindre fornøyd med det. Dårlig primer skylder jeg på :PHar begynt å pusse ned bokstavene men har ikke hatt tid til å fullføre enda. Kommer sikkert flere bilder. yosi4 reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg