Gå til innhold

Kjøpe Audi A3

Ranger emnet

Lamela

Anbefalte innlegg

Hei forum! Trenger litt hjelp.

Er ganske grønn på bruktbilmarkedet og jeg vurderer nå kjøp av "ny" bruktbil. Valget ser ut til å falle på en Audi a3 (2004 - 2005 mod).

Ser at prisene varierer veldig og at markedet per nå er dyrere enn det var i sommer for en slik bil, ihvertfall på Finn.no. Er det noen spesiell grunn til dette? Hvor mye bør jeg berergne å måtte bruke på en slik bil. Hva er en "ok" pris?

Ellers lurer jeg vel også på om noen har noen råd/fraråd ang. Audi a3 generelt som hva jeg burde se/spørre etter når man kikker etter en slik bil annet enn servicehefte og når reg.reim og pumpe ble byttet. Sikkert mye annet jeg burde vite også. Alle svar og råd tas imot med takk!

edit: budsjett er 60-80.000

- Tommy

Endret av Lamela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen vil jo variere etter hva utstyr som feks Quattro og hvilken motor og om det er eletriske seter etc,det er ein kalkulator på din side den sammenligne alle bilene som er til salgs og rekner ut ein gjennomsnittspris.

Det er også mange som tror bilen deres er mye mer verdt enn den egentlig er, det skader ikke og finne ein bil som har ligget lenge og gi ett bud som er under prisantydning.

Link til din side:Verktøy: Hva er bilen din verdt? - DinSide

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg leste ein plass att midt i uken er da det er best og kjøpe bil av forhandler da er det roligere og de er mer mottakelige for pruting enn i helgene da alle har fri , bruktbilmarkedet er også ett kjøpers marked.

Men Audi er ganske populære biler og forhandler har høyere priser enn privat, det er pga de ofte stiller med garantier og gir tilstandsrapporter etc.

Du burde uansett klare og få ned prisen litt, lykke til :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hei, igjen forum! Har vært ute å testet en del biler nå og det begynner å nærme seg bilkjøp!

Trenger dog hjelp til en ting til før jeg evt. slår til. Hva er viktigst km. stand eller alder.
La oss si det står mellom en 2007(150.000km) og en 2005(90.000km) modell. For eksempelets skyld sier vi også at begge bilene er tatt like godt vare på og vært på alle servicer.

Hvilken av disse burde jeg gå for/ville dere valgt?

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...